Budowa trasy kolejowej do Zegrza mocno opóźniona. Bukmacherzy wiedzą, kiedy pociągi wyjadą na tory

Budowa trasy kolejowej do Zegrza mocno opóźniona. Bukmacherzy wiedzą, kiedy pociągi wyjadą na tory

11 kwietnia 2023 | Źródło: STS
PODZIEL SIĘ

Inwestycja, która po blisko 30 latach ma znów połączyć Warszawę z Zalewem Zegrzyńskim, miała być gotowa do końca 2022 roku. Robotnicy napotkali jednak komplikacje, które spowodowały, że budowa znacznie się opóźniła. Eksperci STS, największej firmy bukmacherskiej w Polsce, przeanalizowali, kiedy pociągi będą mogły wyjechać na nową trasę. 

Fot. Kurier Kolejowy

 

PKP PLK realizuje projekt, który pozwoli dotrzeć pociągiem z Warszawy nad uwielbiany przez wielu mieszkańców Warszawy Zalew Zegrzyński. W tej chwili podróżni mogą przemieszczać się jedynie do stacji Wieliszew, dlatego w ramach inwestycji pasażerowie zyskają nowy przystanek - Wieliszew Centrum - i zrekonstruowaną po latach stację Zegrze Południowe. Budowa warta 45 milionów złotych miała zakończyć się w marcu 2023 roku, jednak z powodu braku specjalnej geotkaniny o podwyższonych parametrach, która dostępna była wyłącznie na zamówienie, prace stanęły na kilka miesięcy. Roboty wznowiono dopiero w styczniu 2023. Jak przekazał rzecznik PKP PLK, nowy planowany termin oddania inwestycji to II kwartał 2023 roku.

 

 
 
Według ekspertów STS, największej w Polsce firmy bukmacherskiej, najbardziej prawdopodobne jest, że trasa zostanie do użytku do końca czerwca 2023 r. Kurs na takie zdarzenie wynosi 1.25*, co oznacza, że za każde postawione 100 zł. można wygrać 110 zł (po odjęciu 12% podatku od gier). Prawdopodobieństwo, że inwestycja zostanie ukończona przed końcem maja tego roku jest małe, ale optymiści, którzy tak twierdzą mogą sporo zyskać (kurs 4.50).
W trakcie oczekiwania na dostawy geotkaniny, wykonawca realizował prace związane ze wzmocnieniem bocznych części nasypu na odcinku ponad 1,5 km. W obrębie stacji Zegrze Południowe układane były rozjazdy i nowe tory, a także słupy sieci trakcyjnej. Wybudowane zostały korpusy i nawierzchnie peronów.
*im niższy kurs, tym większe prawdopodobieństwo zdarzenia.
Szczegółowe przewidywania analityków można znaleźć na stronie sts.pl.