Stadler podpisuje umowę z GB Railfreight na serwisowanie 30 dwusystemowych lokomotyw Co'Co Klasy 99

Stadler podpisuje umowę z GB Railfreight na serwisowanie 30 dwusystemowych lokomotyw Co'Co Klasy 99

14 kwietnia 2023 | Źródło: Stadler Rail / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Po ubiegłorocznym zamówieniu na budowę i dostawę aż 30 dwusystemowych lokomotyw Co'Co Klasy 99, Stadler podpisał z GB Railfreight umowę na pełną obsługę tego taboru.

Fot. Stadler Rail

 

Stadler będzie odpowiedzialny za wszystkie aspekty obsługi i konserwacji 30 lokomotyw dwusuwowych Klasy 99, po tym jak w zeszłym roku wygrał przetarg na ich produkcję i dostawę przeprowadzony przez Beacon Rail i GB Railfreight.

Umowa serwisowa rozpocznie się w 2025 roku, po przekazaniu pierwszej lokomotywy klientowi. Będzie ona trwała do 16 lat. Beacon Rail będzie właścicielem tych lokomotyw, a GB Railfreight będzie ich dzierżawcą.

Przyznanie tego kontraktu wzmacnia pozycję firmy Stadler jako wiodącego dostawcy usług serwisowych na rynku brytyjskim i opiera się na jej doświadczeniu w lokalizacjach w Anglii, Szkocji i Walii. Stadler ma już podpisane umowy serwisowe w Liverpool (Merseyrail), Norwich (Greater Anglia) i Newcastle (Tyne and Wear Metro). Zawarto również umowę o wsparcie techniczne i dostawę części zamiennych w Glasgow (Glasgow Subway) oraz umowę o partnerstwie strategicznym w Walii (Wales and Borders). W dziale serwisu Stadlera w Wielkiej Brytanii pracuje ponad 400 osób.

 

Centrum Serwisowe Stadlera w Leicester. Fot. Stadler Rail

 

Aby zapewnić zarówno wysoką dostępność, jak i niezawodność floty, Stadler dostarczy dostosowane do potrzeb rozwiązania serwisowe w nowym zakładzie w Leicester, który stanie się domem dla lokomotyw Klasy 99. Będzie ona zarządzać remontami, częściami zamiennymi, dostawami materiałów, naprawami pojazdów, mobilnym wsparciem serwisowym, danymi i oprogramowaniem do obsługi technicznej.

Klasa 99 to wszechstronna lokomotywa Co'Co', dostosowana do brytyjskiej szerokości toru i specyfikacji. Łączy ona w sobie elektryczne i spalinowe tryby pracy 25 kV AC i reprezentuje nową generację lokomotyw. Podkreślając ekologiczny charakter firmy Stadler, oferuje ona operatorom kolejowym korzyści ekonomiczne i środowiskowe.

Paul Patrick, Dyrektor Zarządzający Stadler Rail Service UK, powiedział: "W ostatnich latach ugruntowaliśmy swoją pozycję w Wielkiej Brytanii i jesteśmy zachwyceni przyznaniem nam kolejnego kontraktu na usługi, w oparciu o nasze sprawdzone osiągnięcia i wiedzę w tej dziedzinie. Lokomotywy, za które będzie odpowiedzialny Stadler, utorują drogę do bardziej ekologicznej i wydajnej sieci kolejowej, wspierając ambicje branży związane z promowaniem zmiany środka transportu z drogowego na kolejowy. Cieszymy się, że możemy wspierać rządowe cele dekarbonizacji kolei w Wielkiej Brytanii do 2040 roku, co przyniesie korzyści zarówno naszym klientom, brytyjskiemu biznesowi, jak i społeczeństwu."

 

Fot. Stadler Rail

 

John Smith, dyrektor generalny GB Railfreight, dodał: "Umowa serwisowa ze Stadlerem na lokomotywy Klasy 99 łączy działy projektowania i konserwacji, aby zapewnić, że kolejowe przewozy towarowe nadal będą wiodły prym w procesie dekarbonizacji łańcuchów dostaw. Kontynuacja inwestycji sektora prywatnego w wiodące w branży lokomotywy Klasy 99 i ich zaplecze konserwacyjne, pokazuje zaangażowanie w modernizację i rozwój sektora kolejowych przewozów towarowych w Wielkiej Brytanii, aby pomóc w realizacji rządowych ambicji zerowej wartości netto".