Dania potwierdza swoje zaufanie do pociągów międzymiastowych Talgo

Dania potwierdza swoje zaufanie do pociągów międzymiastowych Talgo

18 kwietnia 2023 | Źródło: Talgo
PODZIEL SIĘ

DSB potwierdziło dodatkowe zamówienie, w ramach umowy ramowej podpisanej w 2020 roku, na dostawę ośmiu pociągów Talgo 230 oraz części do ich utrzymania, na łączną kwotę 184 mln euro. To dodatkowe zamówienie, w ramach umowy ramowej, pozwoli podwoić początkową flotę Talgo o pociągi o większej pojemności niż pierwotne.

 

Fot. Talgo

 

Duński państwowy operator kolejowy DSB (Danske Statsbaner) złożył dodatkowe zamówienie w Talgo na dostawę ośmiu nowych pociągów międzymiastowych Talgo 230 i części do ich konserwacji, pod warunkiem uzyskania odpowiednich zezwoleń i zatwierdzenia finansowania przez duński parlament. To drugie zamówienie o wartości 184 milionów euro potwierdza zaufanie DSB do technologii i niezawodności pociągów Talgo do przeprowadzenia dekarbonizacji duńskiego systemu transportowego i jest realizowane zaledwie trzy lata po przyznaniu Talgo umowy ramowej. Tym samym DSB zdecydowało się na złożenie zamówienia w ramach wstępnej umowy ramowej podpisanej na początku 2020 roku, której maksymalna wartość wynosi 500 mln euro. Początkowe zamówienie dotyczyło również ośmiu pociągów.  

Przy maksymalnej prędkości handlowej 200 km/h pociągi Talgo 230 będą miały większą szerokość nadwozia niż standardowe wagony, co pozwoli na większą przestrzeń wewnętrzną i większy komfort dla pasażerów. Pozwala to na zachowanie pełnej interoperacyjności technicznej przy jednoczesnym świadczeniu usług nie tylko na trasach krajowych, ale również międzynarodowych, np. łączących Kopenhagę (Dania) i Hamburg (Niemcy). Pociągi Talgo 230 mają możliwość zmniejszenia zużycia energii nawet o 30% w porównaniu ze standardem branżowym, dzięki unikalnej technologii hiszpańskiej firmy w zakresie toczenia i jej lekkich wagonów pasażerskich. Dzięki ośmiu nowym dodatkowym pociągom Talgo transport kolejowy jeszcze bardziej wzmocni swój już i tak znakomity profil zrównoważonego rozwoju w Danii, kraju, który zobowiązał się do ograniczenia emisji dwutlenku węgla o 70% do 2030 r., poniżej poziomu z 1990 r., i do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 r.

 

Fot. Talgo

 

O Talgo 230

Platforma Talgo 230 została opracowana na tych samych filarach technologicznych, które sprawiły, że konwencjonalne pociągi hiszpańskiej firmy stały się międzynarodowym punktem odniesienia. Są to lekkie pojazdy z samokierującym i niezależnym swobodnym toczeniem, maksymalizujące pojemność, które mogą być wyposażone w systemy naturalnego przechyłu lub automatyczną zmianę rozstawu kół. Ponadto są zakupione jako pociągi konwencjonalne można je tanio i łatwo przekształcić w prawdziwe pociągi bardzo dużych prędkości, poruszające się z prędkością ponad 300 km/h; co Talgo robi obecnie dla hiszpańskiego operatora publicznego Renfe. Platforma Talgo 230 została również wybrana przez niemieckiego operatora Deutsche Bahn (DB) w 2019 roku z umową ramową na produkcję do 100 pociągów, ze wstępnym wiążącym zamówieniem na 23 jednostki. Pierwsze egzemplarze są obecnie w zaawansowanej fazie produkcji. Początkowo niemiecki operator planuje przeznaczyć pociągi zarówno na trasy krajowe, jak i na trasę Berlin-Amsterdam (Niemcy-Holandia)

Talgo S.A. jest wiodącą firmą w projektowaniu, produkcji i konserwacji szybkich pociągów lekkich, obecną przemysłowo między innymi w Hiszpanii, Niemczech, Kazachstanie, Uzbekistanie, Arabii Saudyjskiej, Egipcie i Stanach Zjednoczonych. Firma jest znana na całym świecie ze swojej zdolności do innowacji, wyróżniającej się unikalnej technologii i niezawodności. Talgo jest głównym dostawcą pociągów dużych i bardzo dużych prędkości dla Renfe oraz dostawcą pociągów w projekcie kolei dużych prędkości dla linii kolejowej „Haramain” między Mekką a Medyną w Arabii Saudyjskiej.