Koleje Mazowieckie i Stadler wielkimi krokami zbliżają się do zakończenia rekordowej umowy

Koleje Mazowieckie i Stadler wielkimi krokami zbliżają się do zakończenia rekordowej umowy

15 maja 2023 | Źródło: Koleje Mazowieckie
PODZIEL SIĘ

15 maja Spółka KM odebrała kolejne dwa pojazdy typu FLIRT3. Tym samym w parku taborowym jest już 55 elektrycznych zespołów trakcyjnych wyprodukowanych przez siedlecką firmę Stadler Polska.

Fot. Koleje Mazowieckie

 

W połowie bieżącego miesiąca w Sekcji Napraw i Eksploatacji Taboru w Tłuszczu zostały podpisane końcowe protokoły techniczne pojazdów o numerach 54 i 55. Zostały one wyprodukowane w ramach ostatniej, czyli piątej umowy wykonawczej, zawartej pomiędzy Spółką „Koleje Mazowieckie – KM” a Stadler Polska w 2022 r.

Maj to szczególny miesiąc dla Polski między innymi dlatego, że 16 lat temu, dokładnie 1 maja, zostaliśmy krajem członkowskim Unii Europejskiej. Spółka KM już od 13 lat efektywnie pozyskuje środki unijne na inwestycje taborowe, dotyczące zarówno zakupów nowych pojazdów, jak i modernizacji tych starszego typu. Dzięki tym przedsięwzięciom znacznie zwiększył się standard oraz poziom bezpieczeństwa podroży na mazowieckich szlakach.

Obecnie realizowany kontrakt na dostawę 61 pięcioczłonowych pojazdów w 64% finansowany jest ze środków unijnych. Ostatnia umowa wykonawcza obejmuje dostawę 16 ezt przeznaczonych do obsługi linii Warszawa - Tłuszcz. Wartość wspomnianej umowy to ponad 530 mln zł brutto, a jej dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 wynosi ponad 215 mln zł.