Stadler zakończył modernizację 16 ektrycznych pojazdów typu "KISS" Ostdeutsche Eisenbahn

Stadler zakończył modernizację 16 ektrycznych pojazdów typu "KISS" Ostdeutsche Eisenbahn

24 maja 2023 | Źródło: Stadler Rail / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Ostdeutsche Eisenbahn (Koleje Wschodnioniemieckie) GmbH (ODEG) i Stadler Rail Service Deutschland GmbH z powodzeniem zakończyły modernizację 16 elektrycznie napędzanych jednostek trakcyjnych typu "KISS". Rezultat licznych działań związanych z przebudową i instalacją jest imponujący. Dzięki pracom modernizacyjnym zleconym przez ODEG, komfortowy, innowacyjny i szybki pociąg S-Bahn (KISS) oferuje teraz jeszcze wyższą jakość podróży w transporcie regionalnym. Od grudnia 2022 r. pasażerowie będą mogli nie tylko cieszyć się lepszymi wrażeniami z podróży, ale pociąg będzie również dobrym miejscem pracy dla personelu pokładowego.

 

 

Fot. Ostdeutsche Eisenbahn

 

16 pociągów piętrowych z floty pociągów ODEG, które były wyprodukowane w zakładach Stadlera w Berlinie-Pankow w 2013 roku, zgodnie z wymaganiami przetargowymi Verkehrsverbund Berlin Brandenburg GmbH, po dziewięciomiesięcznym okresie przygotowań, projektowania i planowania, począwszy od lutego 2020 roku zostało sukcesywnie zmodernizowanych przez Stadlera w Berlinie, w wyniku czego powstały zupełnie nowe pojazdy.

Do rozpoczęcia eksploatacji sieci Elbe-Spree w grudniu 2022 r. zmodernizowano już 14 pociągów. Wraz z ukończeniem dwóch ostatnich pociągów, flota pociągów KISS dla sieci Elbe-Spree jest teraz kompletna. Pociągi będą wykorzystywane na linii RE8.

Już 12 lat temu pojazd typu KISS wyprzedzał swoje czasy, a teraz, dzięki kompleksowej przebudowie, spełnia najnowsze standardy nowoczesnego pociągu regionalnego. Od początku działalności 16 pociągów KISS pokonało już odległość między Ziemią a Księżycem ponad sto razy, dowożąc miliony pasażerów bezpiecznie i wygodnie do celu.

Już 12 lat temu pojazd typu KISS wyprzedzał swoje czasy, a teraz, dzięki kompleksowej przebudowie, spełnia najnowsze standardy nowoczesnego pociągu regionalnego. Od początku działalności 16 pociągów KISS pokonało już odległość między Ziemią a Księżycem ponad sto razy, dowożąc miliony pasażerów bezpiecznie i wygodnie do celu.

Lars Gehrke, dyrektor zarządzający ODEG: "Stadler bardzo dobrze zrealizował zamówienie ODEG. Odświeżenie na taką skalę 16 jednostek trakcyjnych w ciągu zaledwie 2,5 roku to dla nas bardzo dobry wynik. Chcielibyśmy podziękować firmie Stadler za udaną współpracę i z niecierpliwością czekamy na dalsze wspólne projekty mające na celu podniesienie standardów jakości w transporcie regionalnym".

Edzard Lübben, dyrektor zarządzający Stadler Rail Service Deutschland GmbH: "Modernizacja 16 pociągów piętrowych dla ODEG była dla nas ekscytującym zleceniem w Stadler Rail Service Deutschland. W ciągu ostatnich 47 miesięcy zainstalowaliśmy, usunęliśmy i przekształciliśmy około 5000 m² podłogi, 60 kilometrów kabli i 6000 siedzeń w pojazdach KISS, aby dostosować je do najnowszego stanu techniki. Nowe siedzenia i stoliki zapewniają pasażerom przyjemne wrażenia z podróży, a nowoczesny system informacji pasażerskiej dostarcza informacji o podróży w czasie rzeczywistym. Jesteśmy szczególnie dumni, że udało nam się zrealizować terminową dostawę pojazdów w minionych okolicznościach. Oprócz wielkiego osobistego zaangażowania naszych pracowników, było to również możliwe dzięki dobrej współpracy z ODEG w duchu partnerstwa"

 

Źródło: Ostdeutsche Eisenbahn

 

Innowacje i modernizacje wdrożone przez firmę Stadler w przebudowanych pojazdach typu "KISS" Ostdeutsche Eisenbahn:

Nowa 1 klasa KISS:

  • Przebudowa 1. klasy z wagonu końcowego na wagon środkowy (wagon typu C).
  • Montaż nowych, szerszych foteli z tapicerką z prawdziwej skóry z większą przestrzenią na nogi, wyściełanymi podłokietnikami i zagłówkami z prawdziwej skóry z funkcją odchylania.
  • Montaż bardzo dużych stolików z drewnianymi elementami dekoracyjnymi i uchwytami na kubki

 

Wagon 1 klasy. Fot. Stadler Rail

 

2. klasa:

  • Odnowienie siedzeń, w tym wymiana i doposażenie drewnianych podłokietników.
  • Montaż siedzeń z zagłówkami ze skóry ekologicznej.
  • Instalacja nowych, większych stołów

 

Wagon 2 klasy. Fot. Stadler Rail

 

Pozostałe innowacje:

  • System pochylni i parkingów rowerowych w strefach rowerowych
  • Całkowity remont wszystkich toalet
  • Instalacja nowych czujników zliczania pasażerów
  • Integracja nowego systemu informacji pasażerskiej, przeciwdziałania agresji i WLAN
  • Instalacja wysokiej jakości ekologicznej wykładziny podłogowej z wkładkami w ekskluzywnym odcieniu.
  • Wyposażenie w nowe monitory TFT i gniazda USB.

 

Przestrzeń do przewozu rowerów. Fot. Stadler Rail