Pociągi Talgo Avril zaczną kursować komercyjnie w listopadzie

Pociągi Talgo Avril zaczną kursować komercyjnie w listopadzie

25 maja 2023 | Źródło: Talgo / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Talgo dostarczy Renfe w listopadzie pierwsze jednostki bardzo szybkiego pociągu Talgo Avril, gotowego do komercyjnej eksploatacji. Data listopadowa zostanie osiągnięta pod warunkiem, że pozostali gracze zaangażowani w ten proces będą przestrzegać terminów, które wyznaczyli Talgo, aby osiągnąć ten cel i w ramach których Talgo proponuje tę datę.  Wprowadzenie do eksploatacji 30 bardzo szybkich pociągów, które składają się na serię 106 Renfe, zostanie rozłożone w czasie. Zostało to potwierdzone przez kierownictwo Talgo i Renfe podczas wczorajszego spotkania.

 

Talgo Avril 363 Fot. Talgo

 

Proces homologacji każdego pociągu jest z definicji złożony, ale w przypadku nowych technologii, takich jak te zastosowane w Talgo Avril, homologacja jest wyzwaniem dla wszystkich zaangażowanych w ten proces. Jest to całkowicie nowy pociąg pod względem technicznym i zdolny do jazdy z prędkością 360 km/h na dowolnej szerokości toru, co jest niespotykane na świecie, co oznacza, że jego certyfikacja musi być szczególnie wyczerpująca.

Proces homologacji każdego pociągu jest z definicji złożony, ale w przypadku nowych technologii, takich jak te zastosowane w Talgo Avril, homologacja jest wyzwaniem dla wszystkich zaangażowanych w ten proces. Jest to całkowicie nowy pociąg pod względem technicznym i zdolny do jazdy z prędkością 360 km/h na dowolnej szerokości toru, co jest niespotykane na świecie, co oznacza, że jego certyfikacja musi być szczególnie wyczerpująca.

Jedną z wyjątkowych cech tego pociągu najnowszej generacji jest to, że jego skład składający się z 12 wagonów pasażerskich o długości 200 metrów znajduje się na jednym piętrze i na tej samej wysokości co peron, co umożliwia pasażerom dostęp do pociągu i poruszanie się po nim bez schodów lub ramp.

Jest to wyjątkowa funkcja Talgo, która nie tylko ułatwia dostęp osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, ale także zapewnia łatwą podróż wszystkim pasażerom, od rodziców z wózkami dziecięcymi po pasażerów z nieporęcznym bagażem lub rowerami.

Nowe trasy, nowe rynki

Talgo Avril jest częścią wysoce elastycznej platformy technologicznej, która umożliwia dostosowanie każdej dostawy do coraz bardziej złożonych potrzeb europejskiego rynku kolejowego za pomocą różnych bloków w zależności od ich wewnętrznej konfiguracji handlowej, ich zdolności do zmiany szerokości toru (iberyjskiej i międzynarodowej) oraz ich wyposażenia do obsługi również na północ od Pirenejów.
Dzięki tym możliwościom mogą być wykorzystywane praktycznie w całej iberyjskiej sieci kolejowej zelektryfikowanej siecią trakcyjną, przybliżając jeszcze bardziej te miejsca docelowe, do których nowa sieć kolejowa o wysokiej wydajności nie została jeszcze rozszerzona, oraz w stosunkach międzynarodowych między Hiszpanią a Francją. Talgo Avril posiada światowy rekord prędkości na iberyjskiej szerokości toru: 360 km/h osiągnięte 7 września 2022 r. na linii dużych prędkości Ourense-Santiago de Compostela w Galicji.

Interoperacyjność pociągów Talgo jest jedną z ich najbardziej charakterystycznych cech, co umożliwiło firmie zdobycie w ostatnich latach nowych kontraktów na dostawę m.in. 79 pociągów ICE L (Intercity-Express Low-Floor) dla Deutsche Bahn, konwencjonalnych pociągów dziennych i nocnych dla ENR (Egyptian National Railways) do użytku w egipskiej sieci szkieletowej oraz dla duńskiego DSB, aby połączyć Kopenhagę (Dania) z niemieckim portem w Hamburgu, pomagając w dekarbonizacji duńskiej sieci kolejowej.

O Talgo

Talgo S.A. jest wiodącą firmą w zakresie projektowania, produkcji i utrzymania szybkich lekkich pociągów szynowych, obecną między innymi w Hiszpanii, Niemczech, Kazachstanie, Uzbekistanie, Arabii Saudyjskiej, Egipcie i Stanach Zjednoczonych. Spółka jest uznawana na całym świecie za swoją innowacyjność, unikalną i wyróżniającą się technologię oraz niezawodność.

Talgo jest głównym dostawcą pociągów dużych i bardzo dużych prędkości dla Renfe oraz dostawcą pociągów w ramach projektu dużych prędkości dla linii kolejowej "Haramain" między Mekką a Medyną w Arabii Saudyjskiej. Talgo jest również producentem wybranym przez niemieckiego operatora Deutsche Bahn i duńskiego operatora DSB w celu dekarbonizacji ich mobilności za pomocą pociągów dalekobieżnych Talgo 230.