Nowe jednostki mają zacząć kursować w 2025 roku.
Pasażerowie we Francji mają okazję przekonać się, jak podróżowanie pociągami na liniach dalekobieżnych kategorii Intercités zacznie się zmieniać w nadchodzących latach.

Na targach w Limoges przewoźnik zaprezentował część jednostki Oxygen, której producentem jest hiszpańska firma CAF. Od jesieni 2025 roku jednostki te mają kursować na liniach Paryż – Orlean – Limoges – Tuluza oraz Paryż – Clermont-Ferrand. Oprócz nowych taboru następuje również gruntowna modernizacja tych linii, które mają przyspieszyć podróżowanie pociągów poza korytarzami dużych prędkości.

Nowe jednostki zaoferują pojemność 420 miejsc (317 miejsc w II klasie i 103 w I klasie), czyli o 20 miejsc więcej niż dotychczas, gdy na tych liniach kursowały klasyczne składy typu Corail. Łącznie na modernizację torów ma trafić 800 mln euro, inne pieniądze trafią też na rozbudowę zaplecza utrzymaniowego. Jak poinformował przewoźnik, pierwsze testy dynamiczne nowych jednostek już się rozpoczynają.

Dostawa 28 zestawów jest warta 700 mln euro. Zamówienie zawiera opcję na kolejne 75 sztuk. Pojadą z prędkością do 200 kilometrów na godzinę, w każdym znajdzie się miejsce na dziesięć rowerów. CAF produkuje pociągi we francuskiej fabryce w Bagnères-de-Bigorre iw Besain w Hiszpanii. Jednocześnie obiecał zainwestować kolejne 30 mln euro w fabrykę we Francji i zatrudnić 250 osób.