Od 31.05 ruch pociągów na szlaku Opole Główne – Opole Zachodnie odbywa się nowym torem i mostem.
Prace związane z zabudową nowego mostu nad Odrą w torze nr 2 zostały zakończone: zabudowana została trzyprzęsłowa konstrukcja mostu, ułożono tor, zamontowano słupy trakcyjne oraz rozwieszono sieć trakcyjną.

Umożliwia to rozpoczęcie robót torowych, sieciowych, srk, teletechnicznych oraz na obiektach inżynieryjnych w torze nr 1. Zakończenie robót planowane jest do końca 2023 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace na magistrali kolejowej E30 między Kędzierzynem-Koźlem a Opolem Zachodnim. Jest to największa i najważniejsza inwestycja prowadzona przez PLK SA w województwie opolskim.

Korzystamy z efektów inwestycji na 44-km odcinku z Kędzierzyna-Koźla do Opola. Teraz wykonywane są prace na odcinku Opole Główne – Opole Zachodnie. To odcinek bardzo nasycony obiektami – mostami i wiaduktami. Efektem prowadzonych prac na szlaku Opole Główne – Opole Zachodnie będzie zwiększenie przepustowości linii kolejowej i stacji Opole Główne, czyli będzie mogło kursować więcej pociągów. Zmniejszy się też wpływ kolei na środowisko, dzięki budowie ekranów akustycznych.

Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kędzierzyn-Koźle – Opole Zachodnie” jest dofinansowany przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Wartość zadania to 620 mln zł netto.
