Wraz z nowym tramwajem TINA Stadler wyznacza zupełnie nowe standardy w zakresie komfortu i korzyści dla klienta. W stu procentach niskopodłogowy tramwaj z dużymi oknami i komfortowym wnętrzem jest dostępny we wszystkich szerokościach rozstawu szyn, od 1000 do 1524 milimetrów.
TINA to skrót od "Total Integrated Low-Floor Drive". Podczas opracowywania nowej generacji tramwajów szczególną uwagę zwrócono na komfort pasażerów. Pojazd, który jest całkowicie pozbawiony stopni i barier, ma przestronne wnętrze z szerokimi przejściami, bez żadnych stopni poprzecznych i najwygodniejszymi siedzeniami z wygodną przestrzenią na nogi - nawet w obszarze wózka. Maksymalna wysokość nad głową i panoramiczne okna zapewniają poczucie otwartej przestrzeni i niezakłócony widok.

Specjalnie zaprojektowane wózki zapewniają płynną jazdę i chronią koła i szyny nawet przy maksymalnej prędkości 80 kilometrów na godzinę. TINA posiada zintegrowany system ostrzegania przed kolizją i rewolucyjną, w pełni cyfrową, interaktywną konsolę kierowcy.
Po pierwszym zamówieniu w 2020 roku przez HEAG Mobilo GmbH z Darmstadt, szwajcarski Baselland Transport (BLT) i Rostocker Strassenbahn AG (RSAG) również zdecydowały się na tramwaj TINA.