Paneliści na Breakbulk Europe wyrazili trzy życzenia dotyczące przyszłości logistyki projektowej, prosząc o większą cyfryzację, większą przejrzystość, większą współpracę i dzielenie się informacjami na temat zrównoważonego rozwoju, elastyczność, lepsze połączenia EDI z dostawcami usług logistycznych, lepszą proaktywność i mentoring starszego pokolenia dla nowego, aby powstrzymać utratę wiedzy specjalistycznej.
Zakończyły się międzynarodowe targi Breakbulk Europe 2023 w Rotterdamie. To były trzy dni z ogromną ilością spotkań, rozmów, negocjacji i ustaleń, a zarazem okazją do wzajemnego poznania, nawiązania nowych relacji i wymiany doświadczeń, Były też okazją do spojrzenia w przyszłość, poszukania rozwiązań, które sprostają wymaganiom uczestników współczesnego łańcucha logistycznego.
Wśród uczestników reprezentujących ponad 120 krajów byli też wystawcuy z Polski. Cieszy obecność w wydarzeniu Zarządu Morskiego Portu w Gdyni. Co warto zauważyć wzorem innych europejskich potentatów portowych, Port Gdynia zaprosił na swoje stoisko spółki, które na co dzień swoją działalnością wspierają markę portu: firma spedycyjna Langowski Logistics i Terminal Masowy Speed Gdynia. Kurier Kolejowy rozmawiał w czasie targów z Łukaszem Laqngowskim, czego efektem będzie wywiad, który ukarze się w najbliższych dniach na naszym portalu.

Tymczasem w ramach podsmumowań wydarzeń targowych prezentujemy rozmowę z Jakubem Koczara, Kierownikiem Działu Handlowego w Zarządzie Portu Morskiego Gdynia S.A.
Niezwykle widoczna na rotterdamskich targach była spółka Polish Forwarding Company z Warszawy. Na położonym w znakomicie wybranym miejscu stoisku (główne ciągi komunikacyjne tragów) kłębiły się tłumy gości zainteresowanych działalnością operatora i ewentualną współpracą.
- To były niezwykle udane targi, jesteśmy bardzo zadowoleni, teraz będziemy pracowali nad efektami rozmów i ustaleń z potencjalnymi partnerami. Jest to dla nas tym bardziej wartościowe, że w tym wydarzeniu uczestniczyliśmy po raz pierwszy. Nabyliśmy doświadczenie, które na pewno wykorzystamy za rok. Chcemy tu wróćić, z jeszcze bardziej profesjonalną i ciekawą biznesowo ofertą - powiedział Jarosław Maćko, Prezes Zarząd spółki.

O podsumowanie udziału w targach Kurier Kolejowy poprosił również Aleksandrę Szulc Menagera Rozwoju Biznesu i Piotra Malepszego, Regionalnego Dyrektora Sprzedaży w spółce Polish Forwarding Company.