Umowa na eksploatację jest zawarta na co najmniej 12 lat.
Pociągi nowego przewoźnika zaczną kursować na czeskich kolejach od grudnia tego roku. Agilis rozpocznie działalność na połączeniach z Cheb i Aš do bawarskiego Hof. Zastąpi ona Die Länderbahn, która kursuje w tym regionie pod nazwą handlową Oberpfalzbahn. Bawarski operator transportu publicznego Bayerische Eisehnbahngesselschaft (BEG) ogłosił zmianę przewoźnika na połączeniach transgranicznych. Jest częścią grupy operacyjnej Oberfranken (Górna Frankonia), w skład której wchodzą także pociągi do Czech. Do tej pory Agilis był jednym z przewoźników na liniach w grupie, a od grudnia przejmie także usługi Die Länderbahn i Erfurter Bahn. Jest to zestaw operacyjny o zasięgu 5,4 mln pociągokilometrów rocznie. Dla porównania: to mniej więcej jedna szósta przepustowości całej sieci pociągów dalekobieżnych zamówionych przez krajowe Ministerstwo Transportu. Agilis potwierdził na swojej stronie internetowej.
Nowy kontrakt będzie obowiązywał co najmniej 12 lat, zwiększy łączną liczbę kilometrów pokonywanych rocznie o około jedną dziesiątą. Pojazdy Agilis będą obsługiwały linię RB 95 Hof – Aš – Cheb – Marktredwitz. Razem z linią RE 33 DB Regio z Chebu do Norymbergi będzie działać godzinowe połączenie Cheb – Maktredwitz. BEG nie wymagał w konkursie nowych pociągów, warunkiem była klimatyzacja i niska podłoga. Przewoźnik nie określił, jakimi pociągami będzie jeździł na trasie do Czech, ale można się spodziewać pociągów typu Stadler RS1. Po doświadczeniach z innych konkursów, gdzie start przewoźników utrudniał brak personelu, BEG już w warunkach kontraktu zaczął domagać się zabezpieczenia na czas wystarczającej liczby pracowników. W konkursie firma musiała przedstawić plan znalezienia i przeszkolenia pracowników. Agilis należy do spółki BeNEX kontrolowanej przez grupę inwestycyjną International Public Partnerships Limited (49%).