150-lecie istnienia technologii infrastruktury kolejowej Siemens Mobility w Brunszwiku

150-lecie istnienia technologii infrastruktury kolejowej Siemens Mobility w Brunszwiku

23 listopada 2023 | Źródło: Siemens Mobility
PODZIEL SIĘ

Zakład Siemens Mobility w Brunszwiku, największy i najstarszy na świecie ośrodek rozwoju i produkcji technologii sygnalizacji i automatyki kolejowej, obchodzi 150. rocznicę powstania. Innowacje z Brunszwiku konsekwentnie kształtowały rozwój infrastruktury kolejowej na całym świecie. Obecnie Siemens Mobility kontynuuje badania i rozwój technologii w swoim zakładzie w Brunszwiku, dzięki czemu infrastruktura kolejowa jest bardziej wydajna, zrównoważona i niezawodna.

 

Fot. Siemens Mobility

 

Założona przez brunszwickiego biznesmena Maxa Jüdela i inżyniera mechanika Heinricha Büssinga w 1873 roku fabryka była w kolejnych dekadach sukcesywnie przejmowana przez Siemensa.

Tylko w ciągu pierwszych 20 lat firma zarejestrowała ponad 90 patentów i zbudowała ponad 1000 nastawnic, które kontrolowały ponad 12 000 zwrotnic i sygnalizatorów. Niezwykle szybki rozwój kolei w XIX wieku był nierozerwalnie związany z ciągłym rozwojem technologii sygnalizacyjnej.

Od samego początku innowacje z Brunszwiku kształtowały infrastrukturę kolejową w Niemczech - i na całym świecie. Wynalezienie przez firmę Siemens przekaźnika K50 w latach 50. XX wieku było pierwszym krokiem do automatyzacji ruchu kolejowego przed erą komputerów. Kolejnym kamieniem milowym był wdrożenie technologii DS3 - rozwiązania cyfrowego, stanowiącego podstawę sterowania systemem zależnościowym z chmury (IoT) wspólnie z Kolejami Austriackimi w 2018 r.

 

Fot. Siemens Mobility 

 

- W ciągu ostatnich 150 lat nasz zakład w Brunszwßiku był ośrodkiem analitycznym dla transportu kolejowego wczoraj, dziś i jutro. Siemens Mobility stworzył unikalne portfolio produktów, zainwestował znaczne środki w tę lokalizację, zbudował wysoko wykwalifikowany zespół i stworzył optymalne warunki produkcyjne. Jesteśmy gotowi i chętni do odegrania ważnej roli w kształtowaniu mobilności jutra- zauważył Andre Rodenbeck, dyrektor generalny pionu Rail Infrastructure w Siemens Mobility GmbH.

Siemens Mobility zatrudnia obecnie ok. 4000 wysoko wykwalifikowanych pracowników z 46 krajów w swoim zakładzie w Brunszwiku, w tym około 1100 w produkcji i montażu, około 900 w badaniach i rozwoju oraz około 1500 w globalnym zarządzaniu projektami.