Dzięki nowym połączeniom kolejowym Swiss Post transportuje koleją o 9 milionów paczek więcej

Dzięki nowym połączeniom kolejowym Swiss Post transportuje koleją o 9 milionów paczek więcej

29 listopada 2023 | Źródło: Swiss Post
PODZIEL SIĘ

Od 2022 r. Swiss Post pracuje nad transportem większej liczby paczek koleją na osi wschód-zachód. Z sukcesem: w ciągu 2023 r. udało się wprowadzić kilka nowych połączeń kolejowych na dzień roboczy. Zamiast dotychczasowych 77 połączeń kolejowych, od grudnia będzie można polegać na 84 codziennych połączeniach kolejowych. Pozwoli to na przeniesienie 9 milionów paczek rocznie z transportu drogowego na kolejowy i zmniejszenie emisji CO2 o około 1000 ton rocznie.

 

Fot. Swiss Post

 

Około 50% wszystkich paczek dostarczanych przez Swiss Post każdego dnia pokonuje część swojej trasy koleją. Dla Swiss Post to jednak za mało. "Chcemy zwiększyć odsetek paczek transportowanych koleją w ciągu najbliższych kilku lat" - powiedział Titus Bütler na konferencji w centrum paczkowym Härkingen. Titus Bütler jest dyrektorem ds. transportu listów i paczek w Swiss Post. Jest przekonany że korzyści ekologiczne są oczywiste. Dlatego chcemy stale rozwijać transport kolejowy.

Ofensywa kolejowa Swiss Post przynosi pierwsze efekty

Od 2022 r. Swiss Post prowadzi program zatytułowany "Ofensywa kolejowa". Jego celem jest znaczne zwiększenie udziału paczek transportowanych koleją. Titus Bütler wyjaśnia: "Klienci chcą otrzymywać swoje paczki coraz szybciej. Nie potrzebujemy więc dłuższych pociągów, ale przede wszystkim szybkich, regularnych i precyzyjnych połączeń kolejowych na osi wschód-zachód - tj. między głównymi centrami paczkowymi we Frauenfeld, Härkingen i Daillens". Swiss Post jest teraz w stanie stale zwiększać liczbę połączeń kolejowych na tej trasie oraz między Frauenfeld i St. Gallen. Od zmiany rozkładu jazdy w grudniu 2023 r. Swiss Post i SBB Cargo będą przewozić paczki i listy w 84 połączeniach kolejowych dziennie. To łącznie około 470 wagonów dziennie. Wcześniej istniało 77 codziennych połączeń pociągów pocztowych. Pozwoli to na przeniesienie około 9 milionów paczek rocznie z transportu drogowego na kolejowy.

Kolej jest zrównoważona

Swiss Post dąży do całkowitej neutralności klimatycznej w swoich własnych działaniach od 2030 roku. Od 2040 r. cały jej łańcuch powinien być również neutralny dla klimatu, dzięki czemu cała firma będzie miała zerowy bilans netto. Ważnym wkładem w osiągnięcie tego celu jest przejście na alternatywne systemy napędowe - dla dostaw do domu, ale także dla transportu między lokalizacjami logistycznymi. Oprócz elektryfikacji floty dostawczej, Swiss Post chce również uczynić swój transport wewnętrzny tak zrównoważonym, jak to tylko możliwe. Titus Bütler dodaje: "Dzięki nowym połączeniom kolejowym, które wprowadziliśmy wspólnie z naszym partnerem transportowym SBB Cargo, możemy zaoszczędzić łącznie prawie 1,3 miliona kilometrów transportu ciężarowego i około 1000 ton C02 rocznie". Oznacza to, że kolej pozostaje kręgosłupem operacji transportowych Swiss Post. Nawiasem mówiąc, kontenery innych firm również podróżują pociągami Swiss Post.

Swiss Post oferuje również bezpłatną pojemność swoich pociągów innym firmom, które chcą poprawić swój zrównoważony rozwój.

 

Fot. Swiss Post