Dostawa naczep koleją zmniejsza emisję CO2

Dostawa naczep koleją zmniejsza emisję CO2

12 lutego 2024 | Źródło: Eisenbahnblog/Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Klienci KRONE w południowo-zachodnich Niemczech mogą oczekiwać nowego, przyjaznego dla środowiska rozwiązania logistycznego: od 2024 r. ich nowe pojazdy będą dostarczane transportem kombinowanym. Ekskluzywny pociąg blokowy, który kursuje między Werlte i Wörth od połowy stycznia, przewozi do 32 naczep do południowych Niemiec, podczas gdy ciężarówki i ciągniki siodłowe gotowe do dostawy są transportowane przez Daimler Trucks do północnych Niemiec i Skandynawii.

 

Dostawa naczep koleją zmniejsza emisję CO2
Fot. Krone
Zrównoważona współpraca na rzecz wydajnego transportu

Wdrożenie tego zrównoważonego rozwiązania logistycznego było możliwe dzięki budowie nowego obiektu przeładunkowego w Werlte, który został zrealizowany przez Emsländische Eisenbahn GmbH (EEB). Projekt ten jest również wspierany przez austriackiego usługodawcę Vega International Car Transport, który wykorzystuje specjalne niskopodłogowe wagony do załadunku pojazdów o wysokości do 4 metrów. Specjalnie opracowany system adapterów o nazwie "r2L Connector" umożliwia również transport naczep bez dźwigu.

Heiko Isfort, dyrektor ds. logistyki w Grupie Pojazdów Użytkowych KRONE, podkreśla znaczenie tego nowego rozwiązania logistycznego jako pierwszego kroku w kierunku wydajnego i przyjaznego dla środowiska łańcucha transportowego. We współpracy z partnerami takimi jak Vega i E.G.O.O. (Eisenbahngesellschaft Ostfriesland-Oldenburg) rozważane są już kolejne trasy transportowe.

Lokalne wsparcie i pozytywne perspektywy na przyszłość

Projekt jest wspierany przez miasto Werlte i powiat Emsland, które planują centrum przeładunkowe w bezpośrednim sąsiedztwie obwodnicy we współpracy z Emsländische Eisenbahn. Burmistrz miasta Ludger Kewe i zastępca starosty Hartmut Moorkamp są zachwyceni rozwojem sytuacji i podkreślają pozytywny wpływ na środowisko oraz odciążenie węzłów komunikacyjnych.

Pierwsze operacje załadunku kolejowego na miejscu przekonały lokalnych przedstawicieli i kierownictwo fabryki pojazdów o pomyślnej realizacji tego innowacyjnego projektu.