Odbudowa linii kolejowej wokół Jeziora Bielawskiego z widokiem na Góry Sowie coraz bliżej.

Odbudowa linii kolejowej wokół Jeziora Bielawskiego z widokiem na Góry Sowie coraz bliżej.

13 maja 2024 | Źródło: Gazeta Wrocławska / Kurier nie
PODZIEL SIĘ

Kto odbuduje linię kolejową 318 w Bielawie? A dokładnie, odcinek wokół Jeziora Bielawskiego z widokiem na Góry Sowie. Zainteresowanie dość duże, bo chętnych jest 12 firm. Dolnośląska Służba Dróg i Kolei chce, aby prace zakończyły się prace w 2025 roku.

 

Odbudowa linii kolejowej wokół Jeziora Bielawskiego z widokiem na Góry Sowie coraz bliżej.
Fot. Kurier Kolejowy

 

Do przetargu na odbudowę najbardziej malowniczej trasy kolejowej na Dolnym Śląsku wokół jeziora Bielawskiego ogłoszonego przez Dolnośląską Służbę Dróg i Kolei (to spółka urzędu marszałkowskiego) wpłynęło 12 ofert. Wszystkie zmieściły się w budżecie DSDiK - urzędnicy na ten cel przeznaczyli 31 milionów złotych.

Najtańszą ofertę złożył Dolkom z Wrocławia, wyceniając swoje prace na niecałe 14 milionów złotych brutto. Natomiast najdroższa oferta pochodzi od konsorcjum Tor i Primost Południe z Będzina, które wyceniło roboty na 26,46 milionów złotych. Czas na wykonanie prac to 8 miesięcy od podpisania umowy.

Prace będą polegały na przedłużeniu linii kolejowej 318. Pociągi od stacji Bielawa Zachodnia, pojadą dalej do stacji Bielawa Jezioro i Bielawa Nowa. Umożliwi to w przyszłości pociągniecie linii kolejowej aż do Srebrnej Góry, czyli przywrócenia jej do pierwotnego biegu. A to oznacza, że pociągi pojadą tam już w 2025 roku. I będzie to niezapomniana podróż.

Odcinek, który zostanie odbudowany będzie jedną z najbardziej malowniczych tras kolejowych na Dolnym Śląsku. Pociągi przejadą po ponad 110-letnim nasypie, dookoła 25-hektarowego jeziora Bielawskiego. Pasażerom będzie towarzyszyć widok na Góry Sowie, wzdłuż których pociągi będą kontynuować trasę. Widoków tych nie da się opisać, dlatego należy je zobaczyć.