Nowe pociągi dalekobieżne dla Francji są testowane w Czechach.

Nowe pociągi dalekobieżne dla Francji są testowane w Czechach.

21 maja 2024 | Źródło: zdopravy.cz / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Kolejny duży europejski producent taboru kolejowego stoi w obliczu poważnych opóźnień w dostawach nowych pociągów. Francuskie koleje państwowe SNCF ogłosiły, że nowe jednostki Oxygene (Oxygen) od CAF nie będą jeździć z pasażerami do 2027 roku, zamiast planowanego 2025 roku.

 

 

Nowe pociągi dalekobieżne dla Francji są testowane w Czechach.
Fot. VUZ

Zostało to ogłoszone na portalu społecznościowym X przez Alaina Krakovitcha, szefa SNCF Intercités, po prezentacji pociągów na torze testowym w Velim.

"Opóźnienie dostawcy to zła wiadomość dla regionów, do których mają trafić te nowe jednostki. Ale testy i próby są w toku" - powiedział Krakovitch.

Pierwsza jednostka jest testowana w Czechach od lipca ubiegłego roku. Nowe 10-wagonowe jednostki będą oferować pojemność 420 miejsc siedzących (317 w 2. klasie i 103 w 1. klasie), czyli o 20 miejsc więcej niż dotychczas, gdy na tych trasach kursowały klasyczne zestawy lokomotyw i wagonów Corail. Będą one kursować na trasach Paryż-Orlean-Limoges-Tuluza i Paryż-Clermont-Ferrand. Oprócz nowych pojazdów, linie te przechodzą poważne modernizacje, aby przyspieszyć podróż pociągiem poza korytarzami dużych prędkości.

Wartość dostawy 28 zestawów wynosi 700 milionów euro. Kontrakt obejmuje opcję na kolejne 75 jednostek. Będą one poruszać się z prędkością do 200 kilometrów na godzinę, a każdy z nich pomieści dziesięć rowerów. CAF produkuje pociągi we francuskiej fabryce w Bagnères-de-Bigorre oraz w Besaino w Hiszpanii