Maritime Transport podpisuje umowę z Hinckley National Rail Freight Interchange

Maritime Transport podpisuje umowę z Hinckley National Rail Freight Interchange

22 maja 2024 | Źródło: Maritime transport / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

W ramach umowy na wyłączność, Maritime Transport będzie rozwijać, dzierżawić i obsługiwać planowany przez Tritax Symmetry strategiczny kolejowy węzeł towarowy ("SRFI") o wartości 750 milionów funtów w Hinckley National Rail Freight Interchange ("HNRFI").

 

Maritime Transport podpisuje umowę z Hinckley National Rail Freight Interchange
Fot. Maritime Transportu

 

Maritime Transport, wiodący w Wielkiej Brytanii dostawca zintegrowanej logistyki transportu drogowego i kolejowego, stworzy SRFI o powierzchni 40 akrów, które po osiągnięciu pełnej operacyjności będzie w stanie obsłużyć 16 pociągów dziennie. Przy pełnej wydajności, SRFI usunie ponad 83 miliony kilometrów HGV z brytyjskiej sieci drogowej. Znacząca ilość towarów przeniesionych z dróg na tory pozwoli zaoszczędzić około 70 120 ton CO2 rocznie.

Nowy terminal, który będzie znajdował się obok najlepszych obiektów magazynowych, wzmocni połączenia kolejowe między Midlands a głównymi portami Felixstowe, Liverpool, London Gateway, Southampton, Teesport i Mossend, obsługującymi Szkocję. Felixstowe, największy terminal kontenerowy w Wielkiej Brytanii, jest siedzibą Maritime Transport.

Program pozostaje zależny od zatwierdzenia przez Sekretarza Stanu ds. Transportu decyzji o zezwoleniu na rozwój; wynik ma nastąpić we wrześniu 2024 r.

Jonathan Wallis, dyrektor w Tritax Symmetry, skomentował: "Zaangażowanie Maritime Transport w SRFI na tak wczesnym etapie jest znaczącym wydarzeniem w sektorze i odzwierciedla najwyższe zaufanie do przydatności lokalizacji dla transportu kolejowego ze strony wiodącego dostawcy lokalizacji dla transportu drogowego i kolejowego w Wielkiej Brytanii. Wraz z pełnoprawnym wsparciem Maritime Transport, jesteśmy podekscytowani potencjałem tej doskonałej lokalizacji dla logistyki kolejowej, która naszym zdaniem spotka się z dużym popytem na wielkoskalowe, elastyczne, nowoczesne i niskoemisyjne powierzchnie".

John Williams, prezes wykonawczy Maritime Transport, powiedział: "Cieszymy się, że możemy uzgodnić warunki z Tritax Symmetry, aby zostać długoterminowym operatorem nowego SRFI, w planach, w HNRFI. Rozwój ten wzmocni naszą sieć połączeń kolejowych i naszą strategię dekarbonizacji łańcucha dostaw pełnego ładunku w Wielkiej Brytanii, przenosząc ładunek bliżej użytkownika końcowego drogą kolejową. Nasza strategia dekarbonizacji łańcucha dostaw rozszerzy się na wprowadzenie BEV (Battery Electric Vehicles) do transportu na pierwszej i ostatniej mili, tworząc najbardziej zrównoważoną, intermodalną ofertę logistyczną dla najemców w HNRFI i nie tylko".

Maritime Transport obsługuje ponad 40 obiektów logistycznych w całej Wielkiej Brytanii i znacznie zainwestował w swoją ofertę intermodalną, a Hinckley dołączył do portfolio terminali kolejowych o otwartym dostępie, obejmujących wielu użytkowników w Wielkiej Brytanii, w tym lokalizacje w Birmingham, Hams Hall, Kegworth, Manchesterze, Mossend, Northampton, Londynie (Tilbury) i Wakefield.