Pierwszy Stadler FLIRT z systemem ETCS GUARDIA na trasie jako pociąg trójczłonowy

Pierwszy Stadler FLIRT z systemem ETCS GUARDIA na trasie jako pociąg trójczłonowy

03 czerwca 2024 | Źródło: Stadler
PODZIEL SIĘ

Pierwsze zespoły trakcyjne FLIRT z systemem sygnalizacji ETCS GUARDIA są obecnie eksploatowane w Belgii, Holandii i Niemczech. Pociągi te są częścią trójskładów obsługiwanych przez holenderskiego operatora Arriva. Firma Stadler z powodzeniem zakończyła konwersję i homologację zespołów trakcyjnych, co podkreśla jej zaangażowanie w optymalizację bezpieczeństwa i wydajności w europejskim transporcie kolejowym. Stadler zmodernizował już pociągi od zewnętrznych dostawców w ramach projektu pilotażowego w 2023 r., aby umożliwić przyspieszone wdrożenie ETCS w Niemczech.

 

Pierwszy Stadler FLIRT z systemem ETCS GUARDIA na trasie jako pociąg trójczłonowy
Fot. Stadler

 

Projekt modernizacji został przeprowadzony w ścisłej współpracy pomiędzy firmami Stadler i Arriva. W sumie osiem zespołów trakcyjnych FLIRT zostało wyposażonych w najnowszy system ETCS-GUARDIA. Pojazdy te obsługują obecnie połączenia transgraniczne w Niemczech, Holandii i Belgii. System ETCS jest wymagany na trasach belgijskich, podczas gdy systemy klasy B PZB i ATB, które również zostały zintegrowane z ETCS, są nadal używane w Holandii i Niemczech. Umożliwia to swobodne przemieszczanie się między metropoliami w trójkącie granicznym Belgii, Holandii i Niemiec.

Michiel Cusell, dyrektor regionalny Arriva Limburg, jest zachwycony nową technologią: "Wprowadzenie ETCS w naszych pociągach trzykrajowych jest spełnieniem od dawna pielęgnowanego życzenia. Nasi pasażerowie mogą teraz podróżować z Liège do Aachen przez Maastricht. Stadler z determinacją i wytrwałością koordynował i realizował rozwój i przebudowę naszej floty".

Daniel Baer, wiceprezes wykonawczy Stadler Service Division, podkreśla główne cele strategiczne:

"Poprawa łączności międzynarodowej, wspieranie automatyzacji i zapewnienie dostępu do pojazdów bezemisyjnych to kluczowe cele UE w zakresie inteligentnej mobilności. Poprzez modernizację systemu FLIRT firmy Stadler do naszego systemu ETCS wsparliśmy te cele: Prowadzimy teraz sterowane sygnalizacją operacje transgraniczne w sercu Europy".

Marc Trippel, wiceprezes wykonawczy działu sygnalizacji firmy Stadler, podkreśla znaczenie tego projektu:

"Rozszerzenie obszaru eksploatacji pojazdów o ruch transgraniczny zwiększa wartość floty pojazdów i spełnia od dawna wyrażane życzenie pasażerów w regionie przygranicznym. Fakt, że wprowadzamy teraz nasz pierwszy pociąg z własnym ETCS na belgijskie tory, jest ważnym krokiem w kierunku rozszerzenia naszej obecności w Europie".

System ochrony pociągów GUARDIA ETCS pomaga zwiększyć prędkość jazdy, zapewnić interoperacyjność i efektywność kosztową, przy jednoczesnym ponownym wykorzystaniu istniejącej infrastruktury i utrzymaniu obecnego poziomu bezpieczeństwa. Stadler, we współpracy z AngelStar, opracował wysokowydajne rozwiązania pokładowe ETCS, które zostały zatwierdzone i wdrożone w kilku krajach europejskich. Rozwój ten pokazuje wyraźne zaangażowanie firmy Stadler w innowacje, efektywność kosztową i doświadczenie w projektach modernizacyjnych.

Modernizacja zespołów trakcyjnych FLIRT do systemu ETCS GUARDIA stanowi znaczący krok naprzód w transgranicznym transporcie kolejowym w Europie i spełnia ważne wymagania nowoczesnej mobilności.