CEVA Logistics dla logistyki Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024

CEVA Logistics dla logistyki Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024

31 maja 2024 | Źródło: CEVA Logistics
PODZIEL SIĘ

Już 26 lipca w Paryżu rozpocznie się ceremonia otwarcia jednej z największych imprez sportowych na świecie – Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024. O przygotowaniach do obsługi logistycznej i wyzwaniach w organizacji pierwszych transportów mówi CEVA Logistics, która razem z Grupą CMA CGM, jest Oficjalnym Partnerem Logistycznym tego wydarzenia i Partnerem Technicznym Sztafety z Pochodnią.

CEVA Logistics dla logistyki Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich Paryż 2024
Sztafeta z Pochodnią. Paryż 2024. Fot. Ceva Logistics

 

W magazynach – bezpieczne środowisko pracy

Za zapewnienie sprawnej obsługi logistycznej i transportowej Igrzysk Paryż 2024 odpowiada doświadczony zespół 180 000 pracowników na całym świecie. Dodatkowo CEVA, specjalnie na potrzeby tej operacji, zatrudniła i przeszkoliła 700 osób. Dla firmy kluczowe znaczenie ma  zapewnienie pracownikom komfortowego i bezpiecznego środowiska pracy. Działania i procedury wdrożone w jednym z magazynów dedykowanych obsłudze logistycznej Igrzysk przedstawił Jérémy Jaen, koordynator ds. Jakości, Zdrowia, Bezpieczeństwa i Środowiska (QHSE), CEVA Logistics.

Jeremy JAEN, Koordynator QHSE. CEVA Logistics

„Moje rolą jest sprawdzenie, czy nasi pracownicy pracują w bezpiecznych warunkach. Regularnie odwiedzam magazyny, tak aby zapewnić płynność i bezpieczeństwo operacji. Muszę być uważny i zadawać pracownikom odpowiednie pytania, a czasami wdrażać też plany działań, mających na celu poprawę warunków pracy” wyjaśnia Jeremy Jaen.

Każde miejsce pracy wiąże się z ryzykiem. Dlatego dla Jaena ważne było to, aby dokładnie zapoznać się z analizą ryzyka, zawartą w dokumencie oceny ryzyka zawodowego, a także już wdrożonymi środkami zapobiegawczymi, tj. obowiązkowe środki ochrony osobistej czy wyznaczone kierunki ruchu itp. W magazynie zorganizowane zostały spotkania i odprawy dotyczące bezpieczeństwa oraz kontrole sprzętu. Prowadzone są także różne inicjatywy promujące bezpieczeństwo i zwiększające świadomość pracowników, w tym szkolenia, audyty i kampanie edukacyjne.

„Najważniejsza jest komunikacja z pracownikami. Otwarty dialog i promowanie kultury, w której zachęca się do zgłaszania incydentów i obaw, pomagają utrzymać wysoki poziom bezpieczeństwa. Dążę to tego, aby moi współpracownicy mieli poczucie odpowiedzialności i brali aktywny udział w tworzeniu bezpiecznego miejsca pracy” podkreśla Jeremy Jaen.

W promowaniu postawy „bezpieczeństwo przede wszystkim”, Jaen zwrócił uwagę na to, aby wyjaśnić nowym pracownikom, na czym polega ryzyko i jakie są powody, dla których trzeba stosować określone rozwiązania. Jest to tym bardziej ważne, że często mogą być one postrzegane przez nich jako ograniczenia. Przykładem może być sytuacja, gdy niektórzy operatorzy wózków widłowych, chcąc oszczędzić czas, nie zapinają obowiązkowych pasów bezpieczeństwa. Wyjaśnienie, jakie duże znaczenie ma zapinanie pasów i konsekwencji, które się z tym wiążą, ułatwia akceptację i podejmowanie odpowiednich decyzji.

Zawsze krok naprzód - na trasie Sztafety z Pochodnią Olimpijską

Zadaniem CEVA Logistics i CMA CGM, jako partnera technicznego Sztafety z Pochodnią Paryż 2024, jest organizacja dostaw potrzebnych materiałów, w tym m.in. butli gazowych, butanu, propanu, parafiny, latarni, pochodni, palników i odzieży dla uczestników sztafety, do kilku wybranych miejsc na trasie.

Dla zespołu CEVA pierwszy etap Sztafety rozpoczął się już 17 marca od transportu materiałów z magazynu w Reims we Francji do Grecji, jeszcze przed ceremonią zapalenia znicza olimpijskiego. Teraz zespół CEVA Ocean Freight odpowiada za organizację dostaw na uroczystości odbywające się na francuskich terytoriach zamorskich, czyli Reunion, Gujanie Francuskiej, Tahiti, Martynice i Gwadelupie. Wszystkie transporty realizowane są z odpowiednim wyprzedzeniem, co wymaga zaangażowania nie tylko specjalistów od planowania dostaw, ale też zgodności z przepisami regulującymi transport towarów niebezpiecznych, operacji magazynowych, frachtu morskiego i odpraw celnych.

Największym wyzwaniem jest transport towarów klasyfikowanych jako "materiały niebezpieczne" lub potencjalnie niebezpieczne, czyli propanu, parafiny, butanu i gazu. Zespoły CEVA współpracują z portami załadunku i docelowymi, tak aby zapewnić zgodność z procedurami obsługi i przepisami dotyczącymi bezpieczeństwa, na różnych trasach. Dodatkowo, mimo, że ładunki mogą być przetransportowane w standardowym kontenerze 40-stopowym, ze względów bezpieczeństwa, są rozdzielane i umieszczane w dwóch kontenerach 20-stopowych. Po zakończeniu każdej uroczystości, ponieważ większość towarów jest przekazywana jako darowizna, do Francji wraca tylko jeden kontener. Takie rozwiązanie nie tylko zwiększa bezpieczeństwo ładunków i efektywność organizacji transportu, ale także redukuje ślad węglowy przesyłek.

 

CEVA magazyn, Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024. Fot. CEVA Logistics

 

Logistyka Igrzysk Paryż 2024 - w liczbach

W ramach obsługi Igrzysk Paryż 2024 zespoły CEVA i CMA CGM zapewniają szeroki zakres usług logistycznych, w tym frachtowe - międzynarodowy przewóz towarów, odprawy celne, magazynowanie, logistykę end-to-end w obiektach olimpijskich, transporty specjalne i integrację systemów informatycznych. Na olimpiadę przetransportowanych ma być ponad 900 tys. sztuk sprzętu sportowego (m.in. trampolin, tyczek, broni palnej, łodzi i desek surfingowych), ponad 250 kontenerów z trybunami i mobilnymi siedziskami, 1,3 mln sztuk mebli, wyposażenia, sprzętu i materiałów promocyjnych a także 17 tys. łóżek dla sportowców i ich ekip zakwaterowanych w wiosce olimpijskiej. CEVA Logistics odpowiada za magazynowanie, montaż i transport blisko 650 pojazdów mobilnych i 2745 pojazdów elektrycznych, którymi ekipy będą poruszać się po obiektach olimpijskich. Zarządza też logistyką end-to-end największej na świecie sieci audiowizualnej, dzięki której zmagania sportowców są transmitowane na całym świecie. Łącznie to ponad 170 tys. palet i 7 tys. przewozów, z wykorzystaniem floty ponad 300 pojazdów, od samochodów dostawczych po ciężarowe. Co najmniej 50 proc. dostaw między magazynami a miejscami, w których odbędą się zawody, ma być realizowana przez przy użyciu pojazdów niskoemisyjnych napędzanych biopaliwami.

 

O CEVA Logistics

CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, dostarcza rozwiązania dla globalnego łańcucha dostaw, łącząc ludzi, produkty i dostawców na całym świecie. Z siedzibą główną w Marsylii we Francji, CEVA Logistics świadczy szeroki wachlarz usług end-to-end dostosowanych do potrzeb klienta w zakresie logistyki kontraktowej oraz frachtu lotniczego, oceanicznego, naziemnego i logistyki pojazdów gotowych (FVL) 170 krajach na świecie, dzięki ok. 110 000 pracowników w ponad 1 300 lokalizacjach. Z przychodami pro forma w 2022 roku na poziomie 18,7 mld USD, CEVA Logistics jest częścią CMA CGM Group, globalnego gracza w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, powietrznych i logistycznych.