Kolejny nowy peron na stacji Zakopane ułatwia podróże koleją

Kolejny nowy peron na stacji Zakopane ułatwia podróże koleją

10 czerwca 2024 | Źródło: PKP PLK
PODZIEL SIĘ

Zmodernizowane stacje i przystanki na kolejowej zakopiance, zapewniają lepszą dostępność komunikacyjną i komfort podróży. Nowy standard obsługi jest między innymi na stacji Zakopane, która zyskała kolejny peron dla podróżnych.

 

Kolejny nowy peron na stacji Zakopane ułatwia podróże koleją
Fot. PKP PLK

Kolejowa zakopianka korzystnie zmieniła się dla pasażerów i zachęca do przejazdów pociągiem. Skrócenie czasu podróży, zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa – taki jest finalny efekt prac inwestycyjnych na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane. Wielką metamorfozę przeszła końcowa stacja Zakopane, poddana całkowitej przebudowie.

W niedzielę 9 czerwca na zakopiańskiej stacji oddaliśmy do użytkowania podróżnych zmodernizowany peron nr 3. Niebawem dołączy do niego zupełnie nowy nr 4. Jeszcze w bieżącym miesiącu, zamiast dotychczasowych trzech, będą cztery wysokie perony, ułatwiające wsiadanie do pociągów. Wyższy komfort obsługi pasażerów na stacji zapewnią nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne i oznakowania oraz ścieżki dotykowe dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowe, dłuższe platformy na stacji Zakopane umożliwiają również przewoźnikom swobodne planowanie postojów, w tym zatrzymywanie się dłuższych pociągów dalekobieżnych.

27 zmodernizowanych i 7 dodatkowych przystanków na kolejowej zakopiance

 

Fot. PKP PLK 

 

Oprócz zmodernizowanych obiektów na trasie Kraków – Zakopane, są także nowe, dodatkowe miejsca zatrzymywania się pociągów, zwiększające możliwości komunikacyjne mieszkańców. Między Skawiną a Suchą Beskidzką to: Radziszów Centrum, Rzozów Centrum, Wola Radziszowska Lipki, Dąbrówka. Na trasie Chabówka – Zakopane lepszy dostęp do kolei zapewniają dodatkowe przystanki: Poronin Misiagi, Bańska Niżna, Chabówka Stadion.

Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97, 98, 99 na odcinku Skawina –  Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,4 mld zł netto.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Współpraca z przewoźnikami na rzecz poprawy jakości i bezpieczeństwa w ruchu kolejowym Współpraca z przewoźnikami na rzecz poprawy jakości i bezpieczeństwa w ruchu kolejowym
Następny artykuł M18 FUEL™ 1” Klucz Udarowy Kolejowy z Pierścieniem – nowość na jubileusz dostarczania innowacji  M18 FUEL™ 1” Klucz Udarowy Kolejowy z Pierścieniem – nowość na jubileusz dostarczania innowacji