Po 9 miesiącach postoju ,,Katarzyna" drąży tunel w Łodzi

Po 9 miesiącach postoju ,,Katarzyna" drąży tunel w Łodzi

21 czerwca 2024 | Źródło: Ministerstwo Infrastruktury
PODZIEL SIĘ

Maszyna TBM (ang. tunnel boring machine)„Katarzyna” ponownie wystartowała z budowanego przystanku Łódź Polesie. Na przystanek Łódź Śródmieście dotrze w grudniu br. W styczniu 2025 r. wznowi prace z przystanku Śródmieście, by w marcu 2025 r. zakończyć drążenie w komorze przy Dworcu Fabrycznym. 

 

Po 9 miesiącach postoju ,,Katarzyna
Fot. Ministerstwo Infrastruktury

 

 

 

Fot. Ministerstwo Infrastruktury 

 

Budowa tunelu pod centrum Łodzi to najważniejsza inwestycja kolejowa w Polsce, która zasypie lukę komunikacyjną, funkcjonującą od XIX wieku. Dzisiaj rusza jej kolejny etap, a więc wznowienie drążenia większego, dwutorowego podziemnego przejścia kolejowego pod miastem. Odkąd zapewniliśmy stabilne finansowanie projektu oraz określiliśmy jego harmonogram, pracę nad budową tunelu, a właściwie pięciu tunelów pod Łodzią nabrały wreszcie tempa. Możemy mówić o zaawansowaniu projektu na poziomie 67% – powiedział na miejscu budowy minister infrastruktury Dariusz Klimczak.

 

Fot. Ministerstwo Infrastruktury 

 

Budowa podziemnego połączenia kolejowego Łodzi Fabrycznej ze stacjami Łódź Kaliska i Łódź Żabieniec to kontynuacja dużego projektu, w ramach którego wybudowano Dworzec Fabryczny oraz zmodernizowano odcinek Łódź Fabryczna - Łódź Widzew. Stacje Koziny, Polesie i Śródmieście oraz dworzec Łódź Fabryczna stworzą system tzw. łódzkiego metra.

 

Fot. Ministerstwo Infrastruktury