Pierwsze połączenie usługi Hapag-Lloyd EC2 w APM Terminals Lázaro Cárdenas

Pierwsze połączenie usługi Hapag-Lloyd EC2 w APM Terminals Lázaro Cárdenas

23 czerwca 2024 | Źródło: APM Terminals
PODZIEL SIĘ

Pierwsze zawinięcie w ramach usługi East Coast 2 (EC2) firmy Hapag-Lloyd, UMM SALAL, zostało powitane w APM Terminals Lazaro Cardenas w Meksyku w zeszłym tygodniu. Statek przewoził ładunki przeznaczone dla północnoamerykańskich importerów korzystających z lokalizacji i przepustowości Lazaro Cardenas, napędzanych przez nearshoring i umowę między Stanami Zjednoczonymi a Meksykiem i Kanadą (USTR).

 

Pierwsze połączenie usługi Hapag-Lloyd EC2 w APM Terminals Lázaro Cárdenas
Fot. APM Terminals
Usługa EC2 składa się z 12 statków o nominalnej pojemności 13 470 TEU, długości 366 metrów i tonażu rejestrowym brutto 141 077. Wszystkie statki są obsługiwane przez Hapag-Lloyd.

Port Lazaro Cardenas jest jedyną lokalizacją na meksykańskim Pacyfiku, która będzie przyjmować statki z tej usługi i pierwszym zawinięciem po opuszczeniu Azji. Pętla East Coast 2 obsługuje cotygodniowe połączenia Qingdao - Yantian - Ningbo - Yangshan - Busan - Lazaro Cardena - Cartagena - Savannah - Charleston - Wilmington - Norfolk - Cartagena - Busan - Qingdao.

"W celu zwiększenia elastyczności, APM Terminals Lazaro Cardenas oferuje dogodne połączenia kolejowe do i z południowych i południowo-zachodnich Stanów Zjednoczonych" -  skomentował John Alexander Sanchez Gonzales, dyrektor handlowy APM Terminals Mexico.  "Obejmuje to bezpośrednie trasy pociągów blokowych (jednostkowych) z Lazaro Cardenas do Houston, Memphis i Dallas wraz z usprawnionymi procesami transgranicznego transportu kolejowego do USA.

Załadunek kolejowy jest niezwykle szybki i wydajny w terminalu, dzięki strategicznie rozmieszczonym obiektom kolejowym na doku, w tym dwóm dedykowanym suwnicom bramowym. Pełne pociągi mogą być ładowane na placu intermodalnym, a 99,98% przewozów odbywa się bez roszczeń dotyczących bezpieczeństwa".

"APM Terminals Lazaro Cardenas oferuje również bezpośrednią bramę do magazynu śródlądowego w Mexico City (APM Terminals Cuautitlan), z ponad 250 centrami dystrybucyjnymi obsługującymi ponad 20 milionów konsumentów w promieniu 20 km" - wyjaśnił. "Terminal oferuje również bezpośrednią łączność intermodalną i najkrótszą odległość do Monterrey, głównego rynku wzrostu w Meksyku".

Dzięki tej nowej integracji Hapag-Lloyd potwierdza swoje zaufanie i silne zaangażowanie w przepływ ładunków skonteneryzowanych przez port Lazaro Cardenas i jego wyspecjalizowane terminale, takie jak APM Terminals w Meksyku.