Trzy miliony podróżnych na pokładach pociągów DB w pierwszym tygodniu EURO 2024

Trzy miliony podróżnych na pokładach pociągów DB w pierwszym tygodniu EURO 2024

23 czerwca 2024 | Źródło: Deutsche Bahn / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

Deutsche Bahn (DB) podsumowuje pierwszy tydzień Mistrzostw Europy. Trzy miliony pasażerów podróżowało pociągami Deutsche Bahn (DB) ICE i IC od początku Mistrzostw Europy. Nigdy wcześniej międzynarodowy turniej piłkarski nie zgromadził tak wielu osób podróżujących pociągami, jak podczas Mistrzostw Europy w Niemczech.

 

Trzy miliony podróżnych na pokładach pociągów DB w pierwszym tygodniu EURO 2024
Fot. Deutsche Bahn AG

 

150 000 pracowników DB pełni służbę, aby dowieźć pasażerów do celu podczas Mistrzostw Europy. W tym samym czasie na głównych trasach kolejowych wystąpiły wielokrotne zakłócenia podczas tygodnia otwierającego Mistrzostwa Europy: DB pragnie podziękować wszystkim kibicom za cierpliwość i ostrożność. Mistrzem Europy w podróżach drużynowych jest drużyna Szwajcarii. Podczas rundy wstępnej drużyna będzie podróżować z DB pięć razy

Pierwszy tydzień Mistrzostw Europy w liczbach:

  • Podczas pierwszego tygodnia meczowego Mistrzostw Europy ponad trzy miliony pasażerów podróżowało pociągami ICE i IC - w 100 procentach zasilanymi zieloną energią elektryczną, zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju Mistrzostw Europy.  
  • Miejscem z największą liczbą podróżnych korzystających z pociągów ICE i IC był Berlin. Na drugim i trzecim miejscu uplasowały się Frankfurt i Monachium.
  • Mecze reprezentacji Niemiec przyciągają najwięcej podróżnych do pociągów dalekobieżnych DB. 20 000 osób podróżowało do Stuttgartu w drugim dniu meczowym niemieckiej drużyny (Niemcy - Węgry 19 czerwca).
  • Nigdy nie było tak wielu podróży koleją podczas międzynarodowego turnieju piłkarskiego, jak podczas tych Mistrzostw Europy: sprzedano 182 000 biletów dla kibiców, około 60 000 kart Fan BahnCard i około 7 000 biletów Interrail.
  • Pierwszy tytuł mistrza Europy: Reprezentacja Szwajcarii została kolejowym mistrzem Europy w fazie grupowej. Podczas rundy wstępnej drużyna pięciokrotnie podróżowała ICE na mecz i z powrotem. Drużyna z Rumunii zajęła drugie miejsce z czterema podróżami.
  • W 11 Welcome Desks na stacjach w miejscach rozgrywek odbyło się ponad 15 000 konsultacji - w sumie 100 000 podróżnych więcej na tych stacjach każdego dnia.
  •  
Fot: Deutsche Bahn

 

Na czas Mistrzostw Europy DB uruchomi największą i najnowocześniejszą flotę ICE w swojej historii, składającą się z 410 pociągów. DB oferuje 10 000 dodatkowych miejsc każdego dnia meczowego. Każdego dnia kursuje dodatkowo 14 pociągów specjalnych. Pomimo większego popytu, nadal można zarezerwować wystarczającą liczbę miejsc, jeśli rezerwacje zostaną dokonane z odpowiednim wyprzedzeniem.

DB przygotowało specjalne punkty powitalne na dworcach kolejowych w miastach-gospodarzach meczów: Berlinie, Monachium, Kolonii, Frankfurcie, Hamburgu, Dortmundzie, Lipsku, Gelsenkirchen, Stuttgarcie i Düsseldorfie. Na miejscu około 300 przewodników pasażerskich i około 16 000 wolontariuszy UEFA, a także specjalny przewodnik turystyczny pomogają kibicom odnaleźć drogę. We współpracy z miastami, DB oznacza bezpośrednie trasy z dworców kolejowych na stadiony i strefy kibica, na przykład za pomocą plakatów podłogowych. W dni meczowe 5000 dodatkowych pracowników sprzątających pracuje na ponad 100 stacjach kolejowych. Około 3000 techników jest w gotowości, aby zapewnić natychmiastowe usuwanie usterek schodów ruchomych i wind. DB tworzy również dodatkowe szafki na stacjach i w ich pobliżu, aby podróżowanie z bagażem na mecze i z powrotem było jeszcze wygodniejsze dla kibiców.

Duże wydarzenia przyjazne dla klimatu są możliwe tylko dzięki kolei. DB jest oficjalnym partnerem krajowym Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA 2024. Zaangażowanie DB jest wielopłaszczyznowe i sięga od specjalnych ofert dla kibiców i specjalnych pociągów na mistrzostwa Europy po stadionową atmosferę w pociągach ICE i na stacjach kolejowych, szeroko zakrojone działania na rzecz bezpiecznego podróżowania i ograniczenie prac budowlanych do minimum, aby można było niezawodnie planować przyjazdy i odjazdy.