Malte Lawrenz jednogłośnie został ponownie wybrany na przewodniczącego VPI

Malte Lawrenz jednogłośnie został ponownie wybrany na przewodniczącego VPI

24 czerwca 2024 | Źródło: VPI
PODZIEL SIĘ

168 delegatów na Walnym Zgromadzeniu Stowarzyszenia Właścicieli Wagonów Towarowych w Niemczech w Düsseldorfie jednogłośnie potwierdziło dziś, że Malte Lawrenz pozostanie na stanowisku przewodniczącego przez kolejne trzy lata. "Cieszę się, że możemy wspólnie pracować nad wzmocnieniem kolei jako środka transportu. Wzrost liczby członków stowarzyszenia do nowego poziomu 300 firm jest dobrym dowodem na to, że jesteśmy na dobrej drodze" - powiedział Malte Lawrenz do delegatów.

Malte Lawrenz jednogłośnie został ponownie wybrany na przewodniczącego VPI
Fot. VPI

 

W Düsseldorfie odbyło się walne zgromadzenie Stowarzyszenia Właścicieli Wagonów Towarowych w Niemczech e.V. (Verband der Güterwagenhalter in Deutschland e.V. - VPI), na którym Malte Lawrenz jednogłośnie został ponownie wybrany na przewodniczącego na kolejną trzyletnią kadencję. Decyzja ta zapadła w momencie, gdy stowarzyszenie świętuje rekordowe członkostwo 300 firm, co oznacza znaczny wzrost i wsparcie dla jego inicjatyw w branży kolejowych przewozów towarowych.

"Jestem wdzięczny za ogromne wsparcie naszych członków i z niecierpliwością czekam na kontynuację naszych wysiłków na rzecz wzmocnienia transportu kolejowego" - powiedział Malte Lawrenz po swoim ponownym wyborze. Podkreślił zaangażowanie stowarzyszenia w ulepszanie usług dla firm członkowskich i promowanie ich interesów w kształtowaniu polityki krajowej".

Według Lawrenza, stowarzyszenie będzie nadal poszerzać zakres usług dla firm członkowskich i sprawi, że obawy posiadaczy wagonów i warsztatów będą miały silny głos w politycznym Berlinie. Nacisk zostanie położony na innowacje, cyfryzację i wydajność, a zatem na projekty takie jak Cyfrowy Sprzęg Automatyczny. Lawrenz poinformował, że własna firma usługowa stowarzyszenia VERS jest obecnie zaangażowana w europejskie konsorcjum DACFIT, które przygotowuje migrację nowej technologii sprzęgania. Dzięki ofercie usług VERS, takiej jak VPI European Maintenance Guide, która jest dostępna w całej Europie, stowarzyszenie wnosi istotny wkład w bezpieczny i wydajny kolejowy transport towarowy.

Krytyka podwyżek cen torów i stanu infrastruktury

Według Lawrenza branża energicznie dąży do celu wyznaczonego przez rząd federalny, jakim jest wprowadzenie większej ilości towarów na koleje. W tym kontekście ostro skrytykował fakt, że opłaty za dostęp do torów mają zostać znacznie zwiększone w przyszłym i kolejnym roku. "Nie potrzebujemy hamulców, takich jak niezrównoważone i zakłócające konkurencję opłaty kolejowe, ale w końcu wydajnej infrastruktury. W przeciwnym razie grozi nam przesunięcie modalne w kierunku dróg, a nie kolei" - ostrzegł Lawrenz.

Oprócz ponownego wyboru Lawrenza, walne zgromadzenie ponownie powołało pięciu wiceprzewodniczących, w tym liderów branży z BASF, GATX i Ermewa, a także Floriana Schuhmachera z VTG. Rada doradcza, składająca się z 15 członków, również przeszła wybory, przyjmując nowe głosy w celu wzmocnienia strategicznego kierunku stowarzyszenia.

W przyszłości stowarzyszenie będzie gospodarzem 24. wydarzenia poświęconego informacjom technicznym (TIV), które ma przyciągnąć ponad 220 uczestników zainteresowanych nowościami w transporcie intermodalnym i postępem w technologii zestawów kołowych. Wydarzenie, organizowane przez Komisję Techniczną VPI, obiecuje wnikliwe dyskusje i prezentacje najnowocześniejszych technologii w zakresie utrzymania ruchu kolejowego.

Ponowny wybór Malte Lawrenza i rosnące wpływy stowarzyszenia podkreślają kluczowy moment dla niemieckiego sektora kolejowych przewozów towarowych, sygnalizując wspólne wysiłki na rzecz innowacji i skutecznego radzenia sobie z wyzwaniami w zakresie infrastruktury i polityki.

Do firm członkowskich VPI należą wiodące europejskie firmy wynajmujące wagony towarowe, a także małe, wyspecjalizowane firmy zajmujące się utrzymaniem wagonów. Dysponując flotą ponad 88 000 wagonów, zapewniają przyjazny dla klimatu transport wszelkiego rodzaju towarów. Jako stowarzyszenie branżowe wspieramy ich w wyznaczaniu właściwego kursu na przyszłość.

Oprócz posiadaczy wagonów, VPI zrzesza również firmy z branży żeglugowej, które wynajmują wagony. Liczba warsztatów zajmujących się konserwacją i budową wagonów towarowych w stowarzyszeniu stale rosła w ostatnich latach.

Założone w Berlinie w 1921 roku jako "Stowarzyszenie Prywatnych Właśicieli Wagonów Towarowych", jest jednym z najbardziej tradycyjnych stowarzyszeń w branży.