Maersk wycofuje ofertę przejęcia DB Schenker

Maersk wycofuje ofertę przejęcia DB Schenker

03 lipca 2024 | Źródło: Maersk / Kurier Kolejowy
PODZIEL SIĘ

A.P. Moller-Maersk wycofał swoją ofertę zakupu DB Schenker, pozostawiając tylko trzech oferentów w wyścigu o przejęcie.

 

Maersk wycofuje ofertę przejęcia DB Schenker
Fot. Maersk

Gigant żeglugowy powiedział w oświadczeniu, że podjął decyzję o rezygnacji z procesu przejęcia spedycyjnej spółki zależnej Deutsche Bahn po tym, jak doszedł do wniosku, że integracja DB Schenker z firmą wiązałaby się z wieloma wyzwaniami.

Decyzja ta została podjęta po tym, jak Deutsche Bahn niedawno zawęził liczbę potencjalnych nabywców DB Schenker do czterech oferentów, w tym Maersk. Początkowe oferty za spedytora wynosiły od 14 do ponad 15 mld euro.

Maersk poinformował, że przeprowadził przegląd działalności DB Schenker, aby ocenić strategiczne dopasowanie firmy do Maersk, a także uczestniczył w dogłębnym badaniu due diligence.

"Po tym przeglądzie Maersk zdecydował się wycofać z tego procesu",  potwierdziła firma.

"Powiedzieliśmy, że przyjrzymy się tej możliwości i tak zrobiliśmy" - skomentował Vincent Clerc, dyrektor generalny Maersk.  "Nasze dochodzenie potwierdziło, że DB Schenker jest interesującą firmą z kompleksowym portfolio na rynku logistycznym i z dalszym potencjałem do odblokowania w przyszłości".

"Jednak dogłębna analiza zidentyfikowała również obszary wyzwań z perspektywy integracji i ostatecznie doszliśmy do wniosku, że przejęcie DB Schenker nie byłoby obecnie właściwym rozwiązaniem dla naszej działalności. To był dobry proces, który pozwolił nam podjąć możliwie najbardziej świadomą decyzję".

Clerc dodał, że Maersk nadal jest zainteresowany potencjalnymi możliwościami przejęcia w przyszłości, aby zrealizować swoje cele ekspansji, ale obecnie koncentruje się na rozwoju swoich terminali morskich i sieci oceanicznej.

"Nasz strategiczny cel pozostaje niezmieniony; przejęcia nadal stanowią ważną dźwignię do skalowania naszej działalności logistycznej. Jesteśmy zaangażowani w dalszy rozwój w Europie, w tym w Niemczech, i widzimy, że nasz organiczny wzrost w logistyce nabiera tempa.

"Realizujemy nasze plany rozwoju w branży terminali i wdrażamy nową sieć oceaniczną. Na tym się skupiamy i jesteśmy w pełni zaangażowani w dalsze rozwijanie całego potencjału, który widzimy".

Maersk nie zawsze był zainteresowany przejęciem czterech największych spedytorów lotniczych DB Schenker.

W przeszłości firma transportowa twierdziła, że nie jest zainteresowana spedytorem, ale w lutym tego roku dokonała zwrotu i stwierdziła, że faktycznie rozważy złożenie oferty na DB Schenker.

Teraz decyzja Maersk o wycofaniu swojej oferty oznacza, że tylko DSV, saudyjska firma żeglugowa Bahri i konsorcjum private equity kierowane przez CVC pozostają w rywalizacji o przejęcie.

Deutsche Bahn ogłosiło, że DB Schenker został oficjalnie wystawiony na sprzedaż w grudniu 2023 r. po spędzeniu roku na rozważaniu swoich opcji.

Gigant spedycyjny jest sprzedawany przez Deutsche Bahn, ponieważ chce zmniejszyć zadłużenie.

Muszą one również wyjaśnić, jakie mają zainteresowanie Schenkerem i przedstawić wstępny wgląd w swoje plany dotyczące firmy, jeśli wygrają kontrakt.

Z dokumentów sprzedaży wynika, że preferowaną opcją nadal jest całkowita sprzedaż, choć rozważane będzie zainteresowanie mniej niż 100% udziałów, więc częściowa sprzedaż również nie jest całkowicie wykluczona.