DB Cargo będzie przewozić SUV-y dla Jaguara i Land Rovera z Nitry do Antwerpii i Zeebrugge

DB Cargo będzie przewozić SUV-y dla Jaguara i Land Rovera z Nitry do Antwerpii i Zeebrugge

08 lipca 2024 | Źródło: DB Cargo
PODZIEL SIĘ

19 dwupokładowych wagonów DB Cargo jest ładowanych modelami Defender i Discovery w fabryce JLR. Tworzą one jeden z ośmiu pociągów blokowych, które kursują co tydzień do głównych portów Morza Północnego w Belgii. Pociąg towarowy ma teraz przed sobą około 1300 kilometrów i trzy granice państwowe. Całym łańcuchem logistycznym zarządza DB Cargo Logistics, spółka zależna DB Cargo.

 

DB Cargo będzie przewozić SUV-y dla Jaguara i Land Rovera z Nitry do Antwerpii i Zeebrugge
Fot. DB Cargo
JLR i DB Cargo ściśle współpracują w zakresie transportu gotowych pojazdów od czasu otwarcia fabryki motoryzacyjnej w Nitrze w 2018 roku. To tutaj produkowane są odnoszące sukcesy modele Defender i Discovery. Większość pojazdów jest przeznaczona na eksport do Wielkiej Brytanii lub innych miejsc za granicą. Wymaga to sprawnego i wydajnego transportu z Nitry do zachodnich portów Morza Północnego. Odporna strategia logistyczna została opracowana na wczesnym etapie, a następnie przedłużona o szereg ulepszeń w 2023 roku. 
 
Po załadunku w fabryce pociągi rozpoczynają podróż przez Słowację, Austrię i Niemcy. Siedem z ośmiu pociągów jedzie prosto do belgijskich portów, podczas gdy drugi kieruje się do terminalu trimodalnego w Neuss w Niemczech. Gotowe pojazdy są tam parkowane do czasu zwolnienia się miejsca w portach, do których są następnie transportowane ciężarówkami lub barkami. Dzięki temu łańcuch logistyczny jest bardziej elastyczny.
 
Wydajny transport dzięki dostosowanym wagonom towarowym

Kolej oferuje wyraźne korzyści dla JLR w porównaniu z innymi opcjami transportu. Pociągi blokowe mogą przetransportować około 1600 nowych samochodów do portów morskich w ciągu tygodnia. Wykorzystywane wagony obejmują wagony dwupokładowe, które zostały opracowane przez DB Cargo kilka lat temu specjalnie do transportu SUV-ów JLR i są przeznaczone do szczególnie dużych i ciężkich pojazdów. W jednym pociągu mieści się około 200 SUV-ów. Kolej jest również bardzo bezpiecznym i przyjaznym dla środowiska sposobem transportu samochodów. Tylko w okresie od stycznia do marca 2024 r. uniknięto emisji 4000 ton CO2e w porównaniu z transportem drogowym.

Aby przetransportować pojazdy, DB Cargo łączy swoje zasoby mocy trakcyjnej z zasobami innych RU w poszczególnych krajach. Do tego dochodzi transport ostatniej mili ciężarówkami lub barkami z Neuss, który jest realizowany z zaufanymi partnerami logistycznymi. DB Cargo Logistics pociąga za wszystkie sznurki. "Nasi dyspozytorzy monitorują każdy pociąg podczas całej podróży" - mówi account manager Sarah Yasmin Remus.

"Pozwala nam to wykrywać wszelkie problemy w czasie rzeczywistym i szybko na nie reagować. Codzienny dialog na poziomie operacyjnym pomiędzy klientem, RU i nami ułatwia koordynację". Kolega Jonas Emmerich dodaje: "Pozwala nam to również eliminować problemy strukturalne w celu ciągłego usprawniania procesu. Na przykład na przełomie roku skróciliśmy czas transportu między Bratysławą a Zeebrugge, przechodząc na lokomotywę wielosystemową".

 

Fot. DB Cargo 

 

Ten udany układ ma być kontynuowany przez co najmniej kolejne trzy lata. Ale dla Sary Yasmin Remus i Jonasa Emmericha nie oznacza to, że mogą się poddać: "Zespół logistyczny w JLR jest wysoce zmotywowany i zawsze zainteresowany innowacyjną logistyką. Nieustannie pracujemy z nimi nad pomysłami na rozszerzenie i ulepszenie naszych usług transportowych". Wszystko wskazuje na to, że to udane partnerstwo będzie kontynuowane.