Pasażerowie chwalą podróże Italo [wideo]

Pasażerowie chwalą podróże Italo [wideo]

07 maja 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

We Włoszech na liniach dużych prędkości rozpoczęła działalność spółka spółka kolejowa NTV (Nuovo Trasporto Viaggiatori). 28 kwietnia uruchomiła przewozy składami Italo, które - ze względu na prędkość i komfort podróżowania - można śmiało nazwać kolejowymi Ferrari.

Fot. Alstom Transport

Do tej pory monopolistą na włoskich torach była państwowa spółka Trenitalia.

Inauguracyjny przejazd z Neapolu do Mediolanu odbył się 28 kwietnia 2012 r. Stacjami pośrednimi był Rzym, Florencja, Bolonia. Na pokładzie pociągów uruchamianych przez prywatnego przewoźnika pasażerowie znajdą wiele innowacji pokładowych. Szczególną uwagę zwrócono na komfort na pokładzie. Oprócz wagonu kinowego znajdującego się w końcu pociągu pasażerowie mają dostęp do bezprzewodowego internetu (Wi-Fi) oraz telewizji satelitarnej. Posiłki przygotowywane w restauracji Eataly podóżni otrzymują nie ruszając się z fotela.

Film na którym pasażerowie chwalą sobie podróż Italo (język włoski).

- To był dla nas ważny dzień. Myślę, że dla mojego kraju również. Po raz pierwszy w Europie podróżni mają wybór. Jesteśmy zadowoleni z reakcji wielu turystów, którzy skorzystali z inauguracyjnego przejazdu, a także entuzjazmu, jaki wzbudził w nich pociąg Italo – powiedział Giuseppe Sciarrone, prezes NTV.

Obecnie między Neapolem a Mediolanem kursują dwie pary pociągów  Italo dziennie. Najtańszy bilet na całej trasie kosztuje 97 euro. Z kolei bilety na poszczególne odcinki są kilkakrotnie tańsze np. podróż z Florencji do Rzymu kosztuje  20 euro, z Mediolanu do stolicy Włoch - 30 euro.

Przewoźnik zamierza systematycznie poszerzać swoją ofertę przewozową. Od 12 maja trasę Mediolan-Neapol będzie obsługiwać już pięć par pociągów dziennie. W ciągu najbliższych miesięcy pociągi będą kursować jeszcze częściej, gdyż NTV planuje docelowo zakupić 25 superszybkich składów zespołowych. Wówczas między 9 włoskim miastami (oprócz Neapolu, Mediolanu, Rzymu, Bolonii i Florencji  także między Salerno, Padwą, Wenecją i Turynem) będzie można skorzystać z 50 połączeń dziennie.

 

Na filmie poznajemy wnętrza przedziałów kolejowego Ferrari.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Wrocław Główny wykończą już po EURO Wrocław Główny wykończą już po EURO
Następny artykuł Nietrzeźwy maszynista usłyszał zarzuty Nietrzeźwy maszynista usłyszał zarzuty