CTL Logistics celuje w węgiel kamienny

CTL Logistics celuje w węgiel kamienny

21 maja 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W I kwartale 2012 r.  CTL Logistics przewiózł blisko 4 mln ton towarów realizując pracę przewozową 789 mln. tkm. W związku z tym przewoźnik jest trzecią, największą spółką na polskim rynku pod względem pracy przewozowej (7,06 proc.) i największym polskim przewoźnikiem prywatnym o udziale w rynku przewiezionej masy towarów na poziomie 6,89 proc.

Fot. Dominik Skudlarski

Cały polski rynek przewozów obsługiwany przez 50 operatorów w tym czasie zanotował spadek masy przewiezionych towarów o 7,78 proc. i pracy przewozowej o 11,1 proc.

- Wyniki pierwszego kwartału 2012 r. to obraz zawirowań zarówno w polskiej gospodarce, zwłaszcza w branży budowlanej, która w ostatnich latach była jednym z najlepszych odbiorców usług przewoźników kolejowych, jak i konsekwencja warunków atmosferycznych w zimie, co natychmiast odbiło się  na skali przewozów - mówi Jacek Bieczka, prezesa zarządu CTL Logistics. - Skoki kursów walut, ceny paliwa, ceny dostępu do infrastruktury potrafią mniej zaszkodzić niż mrozy, które wstrzymują prace budowlane, opóźniają procesy przeładunkowe, generują utrudnienia na infrastrukturze i zmniejszają prędkości przewozowe - dodaje Bieczka.

Spółka, zgodnie ze strategią nadal intensywnie inwestuje w przewozy transgraniczne oraz działalność przewozową w Niemczech. W minionym roku CTL Logistics przewiózł łącznie 19 mln ton ładunków, w tym na rynku niemieckim 2,5 mln ton (w roku 2012 Grupa CTL chce ten wynik podwyższyć do 3 mln ton). Według prognoz dynamika w tym regionie Europy będzie dodatnia a nowe kontrakty CTL pozwolą zwiększyć spółce skalę działalności. CTL Logistics kończy również inwestycje w terminal masowy w Bakunach na Białorusi, co wzmocni i ugruntuje pozycję operatora logistycznego na relacji Rosja-Białoruś-Polska-Niemcy. Docelowa zdolność przeładunkowa terminala to 100 tys. ton rocznie. Obecnie wykorzystanie terminala służącego do przeładunku biomasy, węgla i drewna sięga 50 proc. CTL Logistics intensywnie pracuje również nad organizacją przewozów intermodalnych oraz rozproszonych i w tym segmencie zamierza skutecznie konkurować z transportem samochodowym.

- W tym roku chcemy zwiększyć o 30 proc (+2mln ton) , przewozy węgla kamiennego – mówi Jacek Bieczek. - W warunkach polskich nadal górnictwo i energetyka to główne źródło dochodów w transporcie kolejowym. Aby być konkurencyjnym na rynku konieczne jest inwestowanie w nowe rozwiązania i oferowanie klientom już kompletnej logistyki. Zatem chętnie podejmujemy rozmowy z kontrahentami na temat obsługi ich procesów produkcyjnych, magazynowania, przeładunków, obsługi terminali lądowych i morskich - podsumowuje prezes CTL Logistics.

Według danych dotyczących transportu intermodalnego w Polsce, CTL Logistics zajmuje trzecie miejsce w tym segmencie z udziałem na poziomie 3,2 proc. oraz obsługuje ok 17 proc rynku przewozów transgranicznych pomiędzy Polską i Niemcami.