Regulacje Wzrost punktualności pociągów pasażerskich

Wzrost punktualności pociągów pasażerskich

30 maja 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

W I kwartale 2012 roku punktualność kolejowych przewozów pasażerskich wyniosła 94,09 proc. Jest to wzrost o ponad 4 proc. względem  całego 2011 roku, w którym punktualności wyniosła 89,83 proc. Średni czas opóźnień pociągów z włączeniem opóźnień do 5 minut wyniósł 7 minut 16 sekund.

Fot. Kuba Batorowicz

Przewoźnicy kolejowi uruchomili łącznie 392 tysiące tras. Liczba pociągów, które w I kwartale 2012 roku nie dotarły do stacji docelowej o czasie wyniosła 108,2 tysiąca. W tej liczbie 78,6 proc. (85,1 tys.) stanowiły pociągi opóźnione do 5 minut.

Pociągi opóźnione od 5 do 60 minut stanowiły 20 proc. (21,6 tys.), od 1 do 2 godzin 1 proc. (1,1 tys.) oraz powyżej 2 godzin 0,35 proc. (380). W I kwartale 2012 roku liczba pociągów odwołanych wyniosła 1,1 tysiąca, co stanowiło 0,28 proc. wszystkich uruchomionych pociągów.

Do analizy wskaźnika punktualności przewozów pasażerskich przyjęto pociągi, które dotarły do stacji docelowej z opóźnieniem przekraczającym 5 minut. Wskaźnik punktualności na przybyciu jest ilorazem liczby pociągów, które dotarły do stacji docelowej o czasie (w tym opóźnionych do 5 minut) i liczby wszystkich uruchomionych przez przewoźników kolejowych.

W I kwartale 2012 roku poziom punktualności w Polsce był wyższy niż np. w Wielkiej Brytanii, gdzie wyniósł 92,1 proc.. Do wyliczenia powyższego wskaźnika brytyjski zarządca infrastruktury Network Rail przyjmował większą tolerancję opóźnień pociągów, w tym w komunikacji regionalnej - przekraczających 5 minut, w komunikacji dalekobieżnej - 10 minut.

 

I kwartał 2012

rok 2011
ogółem 94,09% 89,83%
PKP Intercity 85,78% 77,00%
Przewozy Regionalne 94,73% 89,43%
Koleje Mazowieckie - KM 89,89% 90,01%
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście 98,67% 98,18%
Szybka Kolej Miejska w Warszawie 92,97% 93,42%
Warszawska Kolej Dojazdowa 99,50% 99,50%
Koleje Dolnośląskie 96,13% 93,82%
Koleje Śląskie 94,31% 81,45%
Koleje Wielkopolskie 96,91% 90,73%
Arriva RP 96,85% 91,06%
UBB GMBH 99,20% 98,69%

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Zrównoważony rozwój celem PKP Energetyki Zrównoważony rozwój celem PKP Energetyki
Następny artykuł Nowa oferta cenowa Przewozów Regionalnych Nowa oferta cenowa Przewozów Regionalnych