W swój pierwszy kurs z Krynicy do Warszawy wyruszył 1 czerwca 2012 r. pociąg Przewozów Regionalnych IR "Nikifor". Podróż zajęła pasażerom prawie 9 godzin. Skład dotarł do stolicy ok. godz. 21.30.
Skład IR "Nikifor" w postaci Elektrycznego Zespołu Trakcyjnego ED72-012 został podstawiony na tor 2 peron 1 stacji Krynica Zdrój około godz. 12.10. W wagonach można było znaleźć ulotki Krynickiej Organizacji Turystycznej informujące o ulgach w ośrodkach wypoczynkowych zrzeszonych w KOT, a także mapę turystyczną Beskidu Sądeckiego. Z Krynicy skład wyjechał z kilkunastoma osobami indywidualnymi oraz wycieczką. Na dworzec w Krynicy i Muszynie przyszły osoby zainteresowane nowym połączeniem.
Dwie osoby w Muszynie były zdziwione, że skład nie posiada klimatyzacji. W błąd wprowadziła ich ulotka Krynickiej Organizacji Turystycznej, która zawiera na zdjęciu jednostkę EN77-004 Acatus ochrzczoną 11 lutego 2012 r. na stacji w Krynicy Zdroju nazwą "Nikifor".
Pasażerowie jadący pociągiem z utęsknieniem oczekiwali na połączenie kolejowe Krynica - Warszawa. Dwie osoby specjalnie o jeden dzień przedłużyły swój pobyt w górach, żeby wracać z wypoczynku do Warszawy pociągiem a nie autobusem. W Wierchomli nastąpiła mijanka z Nikiforem jadącym z Warszawy, czyli ED72-011.
W Piwnicznej Zdrój wsiadło kilkadziesiąt osób w kolejnej grupie. W Nowym Sączu wsiadło następne kilkadziesiąt osób.
Artykuł powstał we współpracy Kuriera Kolejowego z Adamem Krynickim z Forum Kolejowe Sprawy.