„Łukasiewiczem” pojedziemy do Zagórza?

„Łukasiewiczem” pojedziemy do Zagórza?

25 czerwca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Trwa głosowanie na nazwę dla pociągu TLK, który miałby połączyć Gdańsk i/lub Warszawę z Zagórzem. Pomysłodawcą całej akcji uruchomienia połączenia i nadania mu nazwy jest Marcin Kreis.

Fot. Kuba Batorowicz

Ankieta została umieszczona na Facebooku. Jej autorem jest Marcin Kreis, pomysłodawca przywrócenia połączeń kolejowych z Gorlic do Krakowa a ostatnio także akcji skomunikowania Warszawy z Zagórzem przez stacje Stróże - Gorlice – Jasło.

Nazwę dla pociągu wybiorą internauci. Pomysłodawcy liczą, że skład z nową ruszy w pierwszą podróż w grudniu 2013 r. w relacji Gdynia / Warszawa - Kraków - Gorlice - Jasło - Zagórz.

Prowadzi „Łukasiewicz”

W internetowej ankiecie - „Jaką nazwę powinien mieć pociąg TLK kursujący z Gdańska/ Warszawy przez Stróże – Gorlice – Biecz – Jasło do Zagórza” znalazło się kilka propozycji. Internauci mogą wybrać jedną z nich. Oto niektóre z proponowanych nazw:

a) Łukasiewicz – twórcy przemysłu naftowego związanego z Gorlicami jak i całym regionem
b) Galicjanin – pociąg przejeżdża przez dawną Galicję
c) Hucułek – na terenie powiatu gorlickiego jest jedna z największych stadnin tych koni
d) Bieszczady
e) Tarnica – najwyższy punkt Bieszczad
f) TLK Bieszczady/ Wisłok/ Wetlina
g) Tworyle – nieistniejąca już wieś w województwie podkarpackim, nad rzeka San.

W ankiecie może wziąć udział każdy chętny. Wystarczy wejść na portal Facebook, w wyszukiwarce wpisać „Reaktywacja pociągów Gorlice – Kraków”, odnaleźć ankietę i na końcu oddać jeden głos na wybraną przez siebie nazwę.

Pociągiem w Bieszczady na sezon 2013/2014?

Pomysł na uruchomienie połączenia łączącego Trójmiasto i stolicę kraju z Zagórzem przez stacje Stróże – Gorlice – Jasło zrodził się kilka tygodni temu. Marcin Kreis wysłał do władz PKP Intercity petycję, w której przedstawił propozycję uruchomienia łącznika dla pociągu TLK „Nosal” przez stacje Stróże, Gorlice, Jasło do Zagórza. Argumentem za uruchomieniem takiego połączenia mają być potencjalni pasażerowie, którzy (tylko w przypadku Gorlic) korzystają na dzień dzisiejszy z komunikacji autobusowej na trasie Gorlice – Kraków (ze względu na brak połączeń kolejowych). 

PKP IC nie przekreśla pomysłu połączenia Warszawy z Zagórze. Takie połączenie mogłoby być uruchomione najwcześniej w rozkładzie jazdy na sezon 2013/2014. Do tego czasu nie planuje się uruchamianie linii, chociażby ze względu na prowadzone prace modernizacyjne na linii 108 Zagórz – Jasło, 106 Jasło – Rzeszów oraz linii 8 Skarżysko Kamienna – Radom – Warszawa.