Początek wakacji a bilety PKP IC już wyprzedane

Początek wakacji a bilety PKP IC już wyprzedane

29 czerwca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Dziś jest ostatni dzień szkoły a za oknem pogoda plażowa. Nic dziwnego, że bilety na pociągi do miejscowości turystycznych zostały już wykupione.

Fot. Kuba Batorowicz

Spółka PKP Intercity, na podstawie danych z systemu sprzedaży rezerwacji miejsc, cały czas monitoruje frekwencję w pociągach.

- Oczywiście w związku z rozpoczęciem sezonu wakacyjnego frekwencja w naszych wybranych pociągach jest wysoka, sięgając 100 proc. – informuje Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Jak można było się spodziewać pociągi o wysokiej frekwencji to głównie te, zmierzające nad morze – do Kołobrzegu, Łeby i do Helu. Także pociągi do Zakopanego są już prawie pełne.

Najbardziej obłożone pociągi w ten weekend, czyli w dniach 28 czerwca – 1 lipca, gdzie frekwencja oscyluje w granicach 80 - 100 proc., to np. TLK „Pogoria” rel. Bielsko Biała Gł.– Hel, TLK „Mierzeja” rel. Kraków Gł. – Hel, TLK „Uznam” rel. Kraków Gł. – Świnoujście, TLK „Posejdon” rel. Lublin – Kołobrzeg, TLK „Wydmy” rel. Racibórz – Łeba, TLK „Podhalanin” rel. Szczecin Gł. - Zakopane. W tych pociągach kończą się miejsca lub ich już praktycznie nie ma. Aktualną prognozę frekwencji we wszystkich pociągach PKP Intercity można znaleźć na stronie internetowej przewoźnika.

- Mamy nadzieję, że ten pierwszy wakacyjny weekend będzie wyznaczał trend całego letniego sezonu, i taką frekwencję będziemy notować przynajmniej do końca sierpnia – mówi Czemerajda.

Pierwszy wakacyjny weekend to dla PKP Intercity również czas przejścia z działań skierowanych na obsługę potoków podróżnych w czasie EURO 2012 na działania wakacyjne. Powiększenie puli miejsc rezerwowanych w pociągach TLK pozwoliło spółce na dostosowywanie podaży miejsc do popytu.

- Nie tylko udostępniamy tabele z frekwencją na naszej stronie, tak by pasażerowie mogli planować podróż, ale również te raporty sprzedaży służą naszej bieżącej gospodarce taborowej. Tam gdzie jest to możliwe do składów dodajemy wagony, również na największych stacjach węzłowych przygotowujemy rezerwy taborowe – zaznacza Czemerajda.