Arriva wspiera akcję "Bezpieczny Przejazd"

Arriva wspiera akcję "Bezpieczny Przejazd"

02 lipca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Przedstawiciel Arrivy RP zaprezentował Radnym Gminy zagadnienia związane z bezpieczeństwem na przejazdach kolejowo-drogowym w miejscowości Ostaszewo pod Toruniem. Poruszany temat wywołał duże zainteresowanie radnych oraz gości ta problematyką.

Fot. Arriva RP

Po spotkaniu, które odbyło się 27 czerwca 2012 zgodnie uznano, że działania profilaktyczne uświadamiające zagrożenia jakie występują w czasie przejazdu pojazdem drogowym przez przejazdy kolejowe powinny być nadal kontynuowane. Zaznaczyć należy, że w spółce Arriva RP, wśród zespołu maszynistów przeprowadzona została ankieta która wykazała, że przejazd kolejowo-drogowy zlokalizowany w kilometrze 11,145 linii 207 Toruń Wschodni – Malbork należy do najniebezpieczniejszych pod katem zachowań kierowców w czasie przejazdu przez przejazd przed nadjeżdżającym pociągiem. Maszyniści wskazywali, że kierowcy bardzo często w ogóle nie zwalniają i przejeżdżają w ostatniej chwili przed zbliżającym sie pociągiem. Od 2007 roku w wypadkach na tym przejeździe zginęły 3 osoby, a kilka zostało rannych. Pomimo wprowadzenia ograniczenia prędkości dla pociągów max do 20 km/h to do niebezpiecznych sytuacji dochodzi tam niemal codziennie. Dbając o dobro oraz bezpieczeństwo naszych pasażerów, a także kierowców, chcielibyśmy, aby to skrzyżowanie drogi z torami kolejowymi należało do bezpiecznych. Dlatego wspólnie z uczniami Szkoły Podstawowej w Ostaszewie zorganizowaliśmy akcję informacyjną, która przypomniała kierowcom o tym, że chwila rozsądku może uratować im życie. W dniu 28 czerwca dzieci wręczały kierowcom gadżety oraz ulotki nawiązujące do zachowania ostrożności podczas dojazdu przez tory kolejowe do miejscowości Ostaszewo. „Rozsądek = Życie” to jedno z haseł które dzieci przygotowały na tą okoliczność. Przypominamy również, że temat bezpieczeństwa na przejeździe w Ostaszewie pojawił się już w Szkole Podstawowej przy okazji Dnia Dziecka i konkursu plastycznego, który był zorganizowany wśród uczniów placówki.