Wróci połączenie Węgliniec – Kraków

Wróci połączenie Węgliniec – Kraków

13 lipca 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Kolejny sukces Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Zostanie przywrócony pociąg InterREGIO z Węglińca (powiat zgorzelecki) do dawnej stolicy Polski.

Fot. Kuba Batorowicz

KODLK dotarł do założeń dotyczących przyszłorocznego rozkładu jazdy. Wynika z nich, że połączenie dalekobieżne łączące Węgliniec z Krakowem, o przywrócenie którego walczył komitet zostanie przywrócone. Udało się tego dokonać dzięki współpracy z posłanką Marzeną Machałek oraz lokalnymi związkami zawodowymi. Pociąg będzie odjeżdżał ok. godz. 6:30 rano tworząc dogodny dojazd do Opola, Katowic czy Krakowa.

- Zaapelowaliśmy do ministra transportu Sławomira Nowaka i PKP Intercity o przywrócenie dziennego pociągu TLK łączącego Warszawę i Łódź z Jelenią Górą oraz Warszawę z linią zgorzelecką (Legnica, Bolesławiec, Węgliniec) – opowiada Grzegorz Oleś, koordynator Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. – Wspólnie z poseł Marzeną Machałek oraz ze związkiem zawodowym „Kontra” zorganizowaliśmy 13 lutego 2012 r. konferencję w tej sprawie w starostwie powiatowym w Jeleniej Górze. Udało się. Pociąg TLK dzienny do Warszawy (dawne SUDETY dzisiejszy OSSOLIŃSKI) będzie wg nowego rozkładu jazdy (9 grudnia 2012 r.) jeździł codziennie. Pociąg na linii zgorzeleckiej do Warszawy na razie pojedzie z Legnicy, co prawda staramy się o jego wydłużenie z Węglińca, ale wiemy, że będzie na pewno – dodaje.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych ma już na swoim koncie sukcesy. Udało mu się przywrócić połączenia:

* IR SZCZELINIEC Białystok - Warszawa- Kutno- Poznań - Ostrów Wlkp. – Wrocław - Międzylesie
* IR GALICJA Kraków – Katowice – Opole - Wrocław - Jelenia Góra;
* TLK WROCŁAWIANIN Warszawa Wschodnia - Łódź Kaliska - Ostrów Wlkp. – Wrocław - Legnica;
* TLK KARKONOSZE Warszawa Wschodnia - Koluszki – Częstochowa - Opole – Wrocław - Jelnia Góra (Szklarska Poręba Górna)
* TLK ROZEWIE Gdynia Główna - Gdańsk Bydgoszcz – Poznań – Wrocław - Jelenia Góra w relacji codziennej a nie jak obecnie w ferie, wakacje, dłuższe weekendy i święta;
* TLK OSSOLIŃSKI ( przy czym nastąpi zmiana nazwy na bliżej nam nieznaną) Warszawa Wschodnia - Łódź Kaliska- Ostrów Wlkp.- Wrocław - Jelenia Góra.

Komitet w swych działaniach nie zapomina o infrastrukturze. Dzięki jego staraniom udało się doprowadzić do remontu linii kolejowej nr 274. – W 2012 r. zamiast 30 mln zł przeznaczonych na remont, udało nam się wygospodarować 90 mln zł, a w roku przyszłym 100 mln zamiast 50 mln zł.  Dzięki temu już w czerwcu tego roku udało się skrócić czas przejazdu pociągu na tym odcinku o prawie 50 minut. W grudniu 2011 roku pula pieniędzy przeznaczona na remont tej linii na rok 2013 wzrosła do 110 mln bo udało nam się z panią poseł wywalczyć kolejnych 10 mln na dokończenie remontu dworca kolejowego w Jeleniej Gorze (wymiana nawierzchni, wiat peronowych i odremontowanie schodów oraz przejść podziemnych). Dokończenie remontu zacznie się w roku 2013 – opowiada Grzegorz Oleś.