Wraz z otwarciem kopert w ramach przetargu na 20 EZT-ów dla Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, rozstrzygnięto przetarg na zaprojektowanie i budowę zaplecza technicznego dla taboru.
W konkursie wzięło udział pięcioro oferentów, z czego 4 to konsorcja. Jedynym kryterium była cena wykonania usługi. Najtańszą ofertę zaproponowało konsorcjum firm Karmar S.A. z Tor-Kar-Sson Sp. K i Tor-Kar-Sson Zbigniew Kargul, które zaoferowało wykonanie obierktu za prawie 64 mln zł.
Oferty pozostałych podmiotów, które wzięły udział w przetargu:
- Konsorcjum Przedsiębiorstwa „Agat” S.A. z BinŻ S.A. – 65,14 mln zł.
- Konsorcjum Budimex S.A. z Przedsiębiorstwem Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. – 67,82 mln zł.
- Trakcja Tiltra S.A. – 67,95 mln zł.
- Konsorcjum Korporacji Budowlanej Doraco Sp. z o.o. z Feroco S.A. – 72,62 mln zł.
Obiekt zlokalizowany będzie w mieście Łodzi, w rejonie stacji Łódź Widzew, na obszarze o powierzchni blisko 4,5 ha. Na terenie zaplecza prowadzone będą procesy związane z przeglądami technicznymi, naprawą oraz bieżącym utrzymaniem taboru Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Wykwalifikowana, posiadająca specjalistyczne uprawnienia kadra zapewni bezawaryjną a tym samym punktualną jazdę pociągów oraz bezpieczeństwo pasażerów jak również komfortową podróż w estetycznych oraz czystych wnętrzach.