Koleje Czeskie rozpoczęły testowanie prototypu zmodernizowanego wagonu dla transportu dalekobieżnego. W sumie modernizację przejdzie 64 wagonów, które zostaną oddane do użytku stopniowo do końca 2014 roku.
Już w tym roku, pierwszy z wagonów zostanie oddany do regularnej eksploatacji na linii z Pragi przez Brno do Wiednia, Bratysławy i Budapesztu, z Pragi przez Ołomuniec do Ostrawa, Żylina i Warszawy, z Pragi do Monachium.
Zmodernizowany wagon wyposażono w nowoczesne siedzenia, gniazdka do podłączenia laptopów oraz przestronną toaletę z obiegiem zamkniętym. W wybranych miejscach zaprojektowano także nowoczesne stoły do pracy. Zamontowano także wydajną klimatyzację, która przyczyni się do wygodnego podróżowania w okresie letnim. Za pomocą systemu audio-wizualnego pasażerowie będą informowani o przebiegu podróży.
Wnętrza wagonów będą podzielone na kilka części. Pierwsza obejmuje cztery przedziały po sześć siedzeń, druga 12-osobowy przedział, kolejny to specjalny przedział dla wózków inwalidzkich, z windą i specjalnymi drzwiami. W czwartej części wagonu znajdą się stojaki na sześć rowerów.
Całkowity koszt modernizacji 64 wagonów wyniesie 1,5 mld CZK (243,5 mln zł). Wagony zostaną przydzielone do wszystkich rodzajach połączeń dalekobieżnych.