Już od września znowu będzie można podróżować koleją na trasie Wałcz – Kalisz Pomorski. Zakończono modernizację liczącego 103,4 km długości odcinka linii kolejowej między Wałczem a Ulikowem. Prace prowadzone były w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2007-2013.
Umowa z wykonawcą została podpisana 6 kwietnia 2010 roku. Prace budowlane rozpoczęto w październiku 2010 roku. W ramach przedsięwzięcia wymieniono 3 km szyn, 17 000 sztuk podkładów strunobetonowych i 2600 sztuk podkładów drewnianych. Uzupełniono brakujące elementy nawierzchni kolejowej oraz poprawiono stan skarp i nasypów. Wyremontowano mosty nad Płociczną i Korytnicą. Oprócz kapitalnego remontu konstrukcji kratownicowej i wymiany nawierzchni, konserwacji poddano również filary z cegieł. Zmodernizowano wiadukt w Reczu Pomorskim i dwa przepusty.
W celu uruchomienia łączności przewodowej między Wałczem a Kaliszem Pomorskim ułożono kabel teletechniczny. Zbudowano maszty antenowe w Wałczu i Kaliszu Pomorskim w ramach modernizacji systemu łączności radiowej.
Na pięciu przejazdach kolejowych w Wałczu wymieniono nawierzchnię i zamontowano nowe urządzenia sygnalizacyjne. Na pozostałych przejazdach kolejowych wymieniono płyty przejazdowe oraz poprawiono stan dojazdów, a w ich pobliżu wykoszono trawę i krzewy aby dostosować trójkąty widzialności do prędkości pociągów do 100 km/h.
Zmodernizowano nawierzchnię peronów wraz z oświetleniem oraz postawiono wiaty z ławkami i elementami małej architektury na stacjach i przystankach. Nowe oświetlenie zbudowano na przystankach osobowych Jeziorki Wałeckie, Krępa Krajeńska i Sulino.
Końcowym efektem modernizacji linii 403 Pila – Ulikowo na odcinku Wałcz – Kalisz Pomorski – Ulikowo będzie przywrócenie bezpośredniego połączenia kolejowego Wałcza ze Szczecinem. Prędkość autobusów szynowych wzrośnie do 100 km/h (z miejscowymi ograniczeniami od 60 km/h do 90 km/h wynikającymi z geometrii toru) i zwiększy się przepustowość linii pozwalająca na uruchomienie większej liczby pociągów.
Wykonawcą zadania było Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, Zakład Zachodniopomorski w Stargardzie Szczecińskim.
Całkowity koszt projektu to 19 6 mln zł z maksymalnym dofinansowaniem ze środków RPO WZ wynoszącym 75 proc. kosztów kwalifikowanych.