DB Schenker Rail podwaja kursy do Londynu

DB Schenker Rail podwaja kursy do Londynu

09 sierpnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Od października tego roku DB Schenker Rail uruchomi z Polski do Anglii dwie pary pociągów tygodniowo. Jest to związane z rosnącym popytem ze strony branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego.

Fot. Kuba Batorowicz

DB Schenker Rail powiększa ofertę przewozów między Polską a Wielką Brytanią. W związku z rosnącym zapotrzebowaniem od 9 października ten korytarz handlowy będzie obsługiwać dodatkowy cotygodniowy skład towarowy. Jedna para pociągów DB Schenker Rail łączy Wrocław i Londyn już od listopada 2011 r.

Z usługi korzystają przede wszystkim klienci z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Pociągi będą kursować od października we wtorki i piątki z Londynu do Polski oraz we wtorki i soboty w kierunku przeciwnym. Na pokonanie trasy liczącej niemal 2 tys. kilometrów pociągi będą potrzebowały ok. 50 godzin.

- Podwojenie liczby pociągów pokazuje, że odnosimy sukces w tworzeniu nowych korytarzy w transporcie kolejowym w Europie – mówi Christian Schreyer, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska. - Uruchomienie drugiego połączenia w tygodniu jest zgodne ze strategią naszej firmy, której celem jest dostarczanie kompleksowych usług transportowo-logistycznych z jednej ręki. Nasi klienci coraz częściej biorą pod uwagę rozwiązania przyjazne środowisku. A przewozy na trasie Wielka Brytania – Polska, jednej z najdłuższych linii kolejowych w Unii Europejskiej doskonale wpisują się w tę strategię – dodaje Schreyer.

Poszerzenie oferty przyczyni się do tego, że samochody ciężarowe wykonają o ok. 3 700 mniej kursów, co odpowiada łącznej trasie 135 tys. kilometrów. Pociąg ten będzie drugim regularnym połączeniem na linii High Speed 1. Linia łączy tunel pod kanałem La Manche z Londynem i jako jedyna w Wielkiej Brytanii jest przystosowana do obsługi pociągów o kontynentalnych wymiarach.

W zależności od sytuacji na rynku DB Schenker Rail zamierza poszerzać ofertę w tym korytarzu transportowym.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł We wrześniu rusza SKR w Tychach We wrześniu rusza SKR w Tychach
Następny artykuł Hawe szuka pieniędzy na kupno TK Telekom Hawe szuka pieniędzy na kupno TK Telekom