Transport miejski Poznań: trasa na Franowo pod lupą CBA

Poznań: trasa na Franowo pod lupą CBA

22 sierpnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Trwa zabezpieczanie przez funkcjonariuszy Centralnego Biura Antykorupcyjnego dokumentów dotyczących budowy trasy tramwajowej na Franowo. CBA wyjaśnia, czy złamano prawo przy wyborze systemów przeciwpożarowych.

Fot. K. Lesińska, MPK Poznań

Biuro prowadzi śledztwo na polecenie prokuratury w Poznaniu, która bada, czy doszło do nadużycia przy wyborze i montażu systemów przeciwpożarowych zainstalowanych w tunelu, w którym biegnie nowa linia tramwajowa.

- Byliśmy już w Wielkopolskim Urzędzie Wojewódzkim oraz w Komendzie Miejskiej Straży Pożarnej. Dziś prowadzone są czynności sprawdzające w Powiatowym Inspektoracie Nadzoru Budowlanego – mówi Jacek Dobrzyński, rzecznik prasowy CBA. Czemu akurat te miejsca odwiedzili agenci Centralnego Biura? A to dlatego, że wojewoda wydawał pozwolenie na budowę trasy, strażacy sprawdzali zabezpieczenia przeciwpożarowe zaś nadzór budowlany dopuszczał inwestycję do eksploatacji.

Trasa na Franowo miała być oddana do użytku przed rozpoczęciem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012. Prac nie udało się zakończyć w terminie, gdyż inwestycja nie uzyskała niezbędnych pozwoleń od strażaków i Inspektoratu Nadzoru Budowlanego. Zgody otrzymano dopiero 27 lipca, zaś trasę otwarto 11 sierpnia 2012 r.

Przedłużenie dotychczasowego układu komunikacyjnego o 5 przystanków, z os. Lecha do pętli na Franowie trwało kilka miesięcy. Cała dobudowana trasa ma długość 2500 m (podziemny odcinek liczy 1070 m) i w sumie 6 przystanków: os. Lecha, Piaśnicka, Kurlandzka, Centrum Handlowe M1, Szwajcarska, pętla Franowo. Podczas budowy tunelu wywieziono ok. 200 tys. ton ziemi (ok. 8 tysięcy kursów ciężarówek).

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł PKP Cargo przypomina o Holokauście PKP Cargo przypomina o Holokauście
Następny artykuł Koleje Śląskie wrócą do wagonów Koleje Śląskie wrócą do wagonów