H. Cegielski wybuduje 25 wagonów dla IC

H. Cegielski wybuduje 25 wagonów dla IC

28 sierpnia 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na zakup 25 nowych wagonów pasażerskich, które od 2014 roku w pociągach TLK obsługiwać będą trasę Wrocław – Poznań – Gdynia. Wykonawcą zamówienia będzie poznański producent H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych. Wartość kontraktu wyniesie 175 mln zł brutto z czego połowa środków ma pochodzić z UE.

Fot. Rafał Wilgusiak

Od dnia zawarcia umowy wykonawca będzie miał nie więcej niż 18 miesięcy na realizację zamówienia. Zamówienie nowych, 25 wagonów jest pierwszym takim zakupem spółki od 2008 roku. Codziennie przewoźnik oferuje w swoich pociągach ponad 60 000 miejsc. Zakup nowych wagonów zwiększy tę pulę o 1500.

Przedmiotem projektu jest zakup 25 wagonów pasażerskich, przeznaczonych do obsługi przez PKP Intercity trasy Wrocław – Poznań – Inowrocław – Bydgoszcz – Tczew - Gdynia pociągami kategorii TLK (Twoje Linie Kolejowe). Zakupiony tabor będzie oferował odpowiedni dla tej kategorii pociągów komfort podróży oraz będzie przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych. Zakupione wagony będą spełniały wymagania wyszczególnione w specyfikacjach TSI (Techniczne Specyfikacje Interoperacyjności dla kolei), w tym wagony będą przystosowane do prędkości nie mniejszej niż 160 km/h.

- Rozstrzygnięcie przetargu na zakup 25 nowych wagonów, jak i ostatnio podpisana umowa na modernizację 68 wagonów to efekt realizacji polityki taborowej, którą PKP IC rozpoczęła jeszcze na początku zeszłego roku. Dzięki intensywnemu programowi naprawczemu dzisiaj dysponujemy 1700 wagonami - mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity. - Kolejny etap w naszej strategii to modernizacje i zakupy nowego taboru. PKP IC w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat zaoferuje zupełnie nowy standard podróży - dodaje prezes Malinowski.

PKP Intercity przeznaczyło na sfinansowanie zamówienia kwotę do 188  mln zł brutto. W przetargu została złożona jedna oferta firmy H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych na kwotę 175 mln zł brutto, przy czym przy finansowaniu zamówienia przewoźnik zamierza pozyskać środki z Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w kwocie 65 mln zł netto.