Szybka Kolej Miejska zleci naprawę rewizyjnąpojazdu typu 14WE o numerze operacyjnym SKMWA 106 wraz z pracami dodatkowymi.
Naprawa rewizyjna obejmuje przegląd podzespołów i zespołów połączonych z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych.
Warszawska Szybka Kolej Miejska prawdopodobnie sprzeda wszystkie pojazdy serii 14WE, które posiada. Składy z uwagi na ich awaryjność są piętą achillesową taboru przewoźnika. Analiza przeprowadzona przez SKM kilka miesięcy temu wykazała, że nie opłaca się ich modernizować.
Jeszcze przed wakacjami pojazdy 14WE ulegały częstym awariom, które powodowały nie tylko spore utrudnienia dla pasażerów pociągów, ale również dla innych podróżnych, gdyż blokowały warszawskie linie podmiejskie. Ostatnio tabor SKM powiększył się o 6 nowych pojazdów 35WE, które mają zastąpić 14WE.
Jeszcze do niedawna przewoźnik rozważał przebudowę składów 14WE. Pojazdy te miały otrzymać nowe wózki, silniki i układy napędowe. Okazało się jednak, że operacja ta jest nieopłacalna.
14WE są najstarszymi pociągami jeżdżącymi w barwach SKM. Kupiono je w latach 2005-2007 od nowosądeckiej firmy Newag. Przewoźnik posiada ich w sumie osiem. Są to trójczłonowe elektryczne zespoły trakcyjne zaprojektowane na zlecenie Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego (obecnie Newag) i powstałe na bazie EN57.
Szacunkowa wartość naprawy rewizyjnej pojazdu 14WE wynosi 550 tys. zł. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena. Wykonawcy są zobowiązani do wniesienia wadium w wysokości 5 tys. zł. Oferty można składać do 15 października 2012 r. do godz. 10.00.
Zwycięska firma będzie miała 33 dni na realizację zadania.