Tyskie przystanki już nie hałasują

Tyskie przystanki już nie hałasują

06 września 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Mieszkańcy okolic nowych przystanków Szybkiej Kolei Miejskiej w Tychach skarżyli się na głośny gong przed zapowiedziami nadjeżdżających pociągów. Urząd miasta potwierdza – komunikaty mogły być zbyt głośne, ale system już wyregulowano.

Fot. Krzysztof Kuś

Do redakcji „Kuriera Kolejowego” dotarł e-mail mieszkanki Tychów, którego treść przytaczamy:

„To wspaniale, że tak dynamicznie rozwija się Szybka Kolej Regionalna. Zamysł był taki, by pasażerowie byli zadowoleni, mogli szybko i w miarę tanio przemieszczać się z miasta do miasta. Doskonale. Kto jednak pomyślał o tym by zamontowane megafony wzdłuż całej trasy bez przerwy informowały o połączeniach! Masakra. Od kilku dni uruchomione zostały megafony i nie da się normalnie funkcjonować we własnych domach! Całą dobę rozbrzmiewają o niesłychanie wysokich częstotliwościach dźwięki gongu! – napisała pani Małgorzata.

Już po sprawie
Okazuje się, że miejscy urzędnicy, którzy zarządzają przystankami SKR, słyszeli o tym problemie. –  Docierały do nas skargi, że sygnał gongu jest zbyt głośny. Powiadomiliśmy o tym dostawcę systemu, który przyjechał z Bydgoszczy, aby wyregulować dźwięki płynące z głośników na peronach. Dziś już gong nie powinien nikomu przeszkadzać – mówi Ewa Grudniok, rzeczniczka tyskiego magistratu.

Na nowych przystankach SKR, uruchomionych dla podróżnych 1 września, wciąż trwają prace nad systemem informacji pasażerskiej. Pasażerowie pociągów Przewozów Regionalnych mogą jeszcze przez pewien czas zauważyć niewłaściwy rozkład jazdy wyświetlony na tablicach. To przez testową wersję systemu. – Trwają prace nad tym, aby wszystko zaczęło funkcjonować jak należy – tłumaczy Ewa Grudniok.

Aby przyciągnąć pasażerów
Nowe przystanki w Tychach powstały w ramach projektu tzw. Szybkiej Kolei Regionalnej. Realizacja przedsięwzięcia, współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, kosztowała 28 mln złotych. Jednym z głównych celów projektu było zwiększenie udziału transportu publicznego w przemieszczaniu osób oraz stworzenie nowej jakości w komunikacji zbiorowej.

Obecnie pociągi SKR kursują na trasie pomiędzy Tychami, Katowicami i Sosnowcem. W planach jest przedłużenie relacji do Dąbrowy Górniczej, a także do Bierunia i Oświęcimia. W tym roku rozpocznie się budowa dwóch wielopoziomowych parkingów „Park&Ride" (przy przystanku Tychy Lodowisko oraz obok budynku dworca kolejowego). Od grudnia obsługę trasy SKR przejmą od Przewozów Regionalnych Koleje Śląskie.

Redakcja "Kuriera Kolejowego" uruchomiła dla czytelników specjalny adres e-mail redakcja@kurierkolejowy.eu, na który można nadsyłać ciekawe informacje (teksty, zdjęcia i filmy) o branży kolejowej. Na Państwa zgłoszenia czekamy też pod numerem telefonu (22) 474-30-37.