Po przedstawieniu zmienionej strategii rozwoju kolei przez chińskie Ministerstwo Transportu, 5 września przedstawione zostały zmiany w zamówieniu na składy Zefiro od spółki Bombardier Sifang Transportation. Wartość zamówienia się nie zmieni, ale Chińczycy wolą kupić więcej pojazdów z V max 250 km/h niż deklarowali wcześniej.
Kontrakt z Bombardierem chiński resort transportu zawarł w 2009 r. Składy dostarcza spółka joint venture Bombardier Sifang (Qingdao) Transportation.
Zmniejszyła się liczba zamówionych składów o prędkości maksymalnej 380 km/h, ale zamówionych będzie więcej składów jeżdżących z prędkością 250 km/h – ma to zwiększyć elastyczność oferty przewoźnika.
Aktualnie kontrakt na dostawy składów dużych i bardzo dużych prędkości wygląda następująco:
- 70 ośmio-wagonowych Zefiro 380 (V 380 km/h)
- 46 Zefiro 250 (250 km/h)
- 60 Zefiro 250NG (250 km/h)
Przedstawiając zmienione zamówienie Bombardier oświadczył, że nie zmieni się wartość kontraktu – 27 mld juanów.
Zefiro 380 to najnowsze dziecko Bombardiera, pojazdy nie są jeszcze eksploatowane. Składy Zefiro 250 aktualnie są wykorzystywane w Chinach. Zefiro 250NG to zmodyfikowana wersja Zefiro 250, oparta na aluminiowej, lekkiej obudowie, posiadająca bardziej aerodynamiczny kształt.