„Pestka” na Zachodnim dopiero w 2013 r.

„Pestka” na Zachodnim dopiero w 2013 r.

08 września 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Wkrótce będzie szklona nowo powstała konstrukcja tunelu przy Dworcu Zachodnim, którym na dworzec kolejowy będą wjeżdżać tramwaje. Przedłużenie trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju do dworca kolejowego to jedna z najważniejszych inwestycji w mieście

Fot. Lidia Majdecka

Przedłużenie trasy „Pestki” (tak popularnie nazywa się trasę Poznańskiego Szybkiego Tramwaju (PST)) do Dworca Głównego miało być jedną z głównych inwestycji Poznania przed Euro 2012. Jednak składane oferty na wykonanie robót były - zdaniem władz miasta - zawyżane właśnie ze względu na Euro 2012. Zdecydowano więc, że finał prac, podzielonych na etapy, nastąpi z końcem listopada 2012 r. Później termin ten przesunięto na koniec grudnia 2012 r.

Roboty rozpoczęły się w sierpniu 2011 r. Teraz okazuje się, że termin zostanie po raz kolejny przesunięty.  – Złożyliśmy  wniosek o przedłużenie terminu wykonania prac linii PST do Dworca Zachodniego - mówi Maciej Bulski ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012.

Dlaczego? Odkryto, że budynek Dworca Zachodniego ma bardzo płytkie fundamenty, które trzeba było wzmocnić palami. Tuż przy budynku będzie bowiem przejście do tunelu dworcowego. W związku z tymi utrudnieniami trzeba zmienić konstrukcję tunelu i technologię, w jakiej zostanie wykonany. Zamiast z prefabrykatów, budowniczy będą musieli wykonać zbrojenie i wylać beton, a to znacznie wydłuży prace.

Zakończenia inwestycji można spodziewać się w pierwszej połowie roku 2013. Wykonawcy mówią o lutym 2013 r.

Na razie 3 września oddano do użytku wyremontowany odcinek torów na ul. Głogowskiej. W nadchodzących dniach szklona być nowo powstała konstrukcja tunelu przy Dworcu Zachodnim. Długość budowanego nowego torowiska wyniesie 2 kilometry. Na nowej trasie powstaną dwa dodatkowe przystanki – pod rondem Kaponiera oraz pętla na Dworcu Zachodnim.