Opóźnienia pociągów pasażerskich spowodowane kradzieżami i dewastacjami infrastruktury kolejowej w 2011 r. wyniosły ponad 122 dni! Jak walczyć z kradzieżami infrastruktury kolejowej, telekomunikacyjnej i energetycznej – o tym będzie dzisiejsza debata z cyklu „Lunch z Kurierem”
Problem kradzieży infrastruktury kolejowej, energetycznej i telekomunikacyjnej z roku na rok jest coraz większy.
Za opóźnienia pociągów spowodowane kradzieżami infrastruktury kolejowej – w 2010 r. wyniosły one prawie 75 dni, a w 2011 r. aż 122 dni – obwinia się zarządcę infrastruktury, czyli PKP Polskie Linie Kolejowe lub przewoźników. Tymczasem odpowiedzialność za to ponoszą złodzieje, a także wszyscy ci, którzy nie reagują będąc świadkami kradzieży. A przecież wystarczy zadzwonić na policję.
Kradzieże infrastruktury kolejowej skutkują nie tylko opóźnieniami pociągów i przynoszą ogromne straty materialne, ale także niosą zagrożenie życia i bezpieczeństwa podróżnych korzystających z kolei, dlatego są tak bardzo niebezpieczne.
Podczas debaty z cyklu „Lunch z Kurierem”, której temat brzmi: „Jak przeciwdziałać kradzieży infrastruktury kolejowej, energetycznej i telekomunikacyjnej?”, eksperci z Urzędu Transportu Kolejowego, Urzędu Regulacji Energetyki, Urzędu Komunikacji Elektronicznej i Izby Gospodarczej Metali Nieżelaznych i recyklingu wraz z policją i PKP Polskimi Liniami Kolejowymi zastanowią się jak wspólnie walczyć z kradzieżami infrastruktury, by zlikwidować to zjawisko.
Debatę z cyklu "Lunch z Kurierem" organizuje KOW media&marketing.