Warszawski SIP oficjalnie odebrany

Warszawski SIP oficjalnie odebrany

13 września 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Po kilku miesiącach testów na pasażerach, System Informacji Pasażerskiej autorstwa TK Telekom został odebrany przez PKP PLK. Zarządca infrastruktury nie ma większych zastrzeżeń co do funkcjonowania systemu, twierdząc, że powodem usterek, opisywanych przez „Kurier Kolejowy”, było niedostateczne opanowanie systemu przez operatorów. 

Fot. Dominik Skudlarski

Nowy System Informacji Pasażerskiej, zamontowany na stacjach Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia, został odebrany przez PKP PLK 30 sierpnia. Z protokołu odbioru możemy się dowiedzieć, że m.in. projekt został ukończony, funkcjonalności zaimplementowane, wykonano instalacje urządzeń, a system informatyczny został przetestowany. Podsumowując – SIP jest sprawny technicznie i objęty gwarancją.

Ponadto, wykonawca, czyli TK Telekom, zobowiązał się do 2-miesięcznego pełnienia pozagwarancyjnej asysty technicznej oraz administrowania systemem.

Natomiast zarządca infrastruktury potwierdza, że w okresie testowania pojawiły się usterki, uciążliwe dla pasażerów obu stołecznych stacji. „Kurier Kolejowy” pisał o nich wielokrotnie, ostatnio w tekście pt. SIP w Warszawie wciąż nie jest skończony.

Jednak PKP PLK zapewniają, że w tej chwili SIP działa sprawnie, a jakość obsługi systemu się poprawia. - Opanowanie przez operatorów systemu, nowego i złożonego, wymagało czasu – twierdzi Krzysztof Łańcucki, rzecznik prasowy PKP PLK. - To pierwszy system zasilany danymi automatycznie, a danych było bardzo dużo, bo dotyczyły dwóch wielkich stacji, z ogromną dynamiką zmian w dostarczanym zestawie danych. Obecnie system działa już niemal bezbłędnie, a wkrótce wszystkie jego funkcje będą obsługiwane całkowicie sprawnie.

PKP PLK generalnie są zadowolone z funkcjonowania systemu, mimo że, oczywiście, wymaga on jeszcze optymalizacji. Natomiast spółka nie ma powodów do zadowolenia z racji opóźnień realizacji zlecenia przez TK Telekom. Wykonawca zakończył prace montażowe wyświetlaczy 30 maja, a testowanie systemu ruszyło na przełomie maja i czerwca. System miał funkcjonować sprawnie jeszcze przed EURO 2012, ale dopiero wtedy rozpoczęło się testowanie funkcjonowania SIP na pasażerach. Jak ustalił „Kurier Kolejowy”, PKP PLK nie widzą podstaw, żeby nie respektować zapisu w umowie o karze pieniężnej dla wykonawcy za opóźnienie w realizacji zamówienia.