Zatrzymano dyżurnego ruchu ze Starzyn

Zatrzymano dyżurnego ruchu ze Starzyn

14 września 2012 | Autor:
PODZIEL SIĘ

Dziś, ok. godz. 6.00, na polecenie Prokuratury Okręgowej w Częstochowie policja zatrzymała dyżurnego ruchu ze Starzyn, Andrzeja N., który był na posterunku podczas czołowego zderzenia pociągów pod Szczekocinami. W katastrofie, do której doszło 3 marca, zginęło 16 osób, a 57 zostało rannych.

Fot. Rafał Mąka

Od czasu wypadku mężczyzna znajdował się pod opieką lekarzy. Pod koniec sierpnia opuścił szpital psychiatryczny w Lublińcu. Mimo to, nie mógł zostać przesłuchany, ponieważ częstochowska prokuratura nie miała niezbędnej opinii biegłych psychiatrów i psychologów co do stanu zdrowia podejrzanego. W ostatnich dniach taka ekspertyza w końcu dotarła do śledczych.

To pozwoliło na postawienie dyżurnemu zarzutu nieumyślnego spowodowania katastrofy kolejowej ze skutkiem śmiertelnym. - Kwalifikacja czynu się nie zmieniła. Oskarżonemu wciąż grozi do 8 lat pozbawienia wolności – mówi Tomasz Ozimek z prokuratury Okręgowej w Częstochowie.

Taki zarzut został sformułowany już w dzień po katastrofie, ale nie mógł być przedstawiony dyżurnemu ze względu na zły stan jego zdrowia. - Jedyną zmianą nie związaną z samą istotą oskarżenia jest fakt, że ucierpiało więcej osób niż w pierwszych dniach sądziliśmy – tłumaczy Ozimek. – A to dlatego, że spora część pasażerów poszkodowanych w wypadku zaczęła zgłaszać się do lekarza w kolejnych dniach. W zarzucie przedstawionym dziś oskarżonemu zmieniła się więc jedynie liczba osób poszkodowanych. Tym samym Andzej N. został postawiony w stan oskarżenia.

Do największej od 22 lat tragedii na polskiej kolei doszło 3 marca 2012 r. o godzinie 20.57 na linii nr 64 (Koniecpol - Kozłów) we wsi Chałupki,  w gminie Szczekociny (województwo śląskie). Pociąg TLK "Brzechwa" relacji Przemyśl  - Warszawa Wschodnia uderzył czołowo w pociąg InterREGIO " Matejko" relacji Warszawa Wschodnia - Kraków Główny. W wyniku wypadku śmierć poniosło 16 osób, a 57 zostało rannych.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykuł Szlakiem „Opowieści Nieobecnych” z KŚ Szlakiem „Opowieści Nieobecnych” z KŚ
Następny artykuł PKP Cargo gotowe do restrukturyzacji PKP Cargo gotowe do restrukturyzacji