Grupa PKP strategicznym partnerem Pawilonu Polskiego na ŚDM

Grupa PKP strategicznym partnerem Pawilonu Polskiego na ŚDM

26 lipca 2016 | Źródło: Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych
PODZIEL SIĘ

Światowe Dni Młodzieży to jedno z największych wydarzeń, które w tym roku odbywa się w naszym kraju. Tegoroczne spotkanie młodych z całego świata, jest znakomitą okazją do pokazania Polski i jej nowoczesnego oblicza wszystkim gościom wydarzenia. – Chcemy pokazać Polskę nowoczesną, która ma w tej chwili podbijać świat – mówiła premier Beata Szydło podczas uroczystości otwarcia Pawilonu Polskiego w Krakowie.

Grupa PKP strategicznym partnerem Pawilonu Polskiego na ŚDM
Fot. Twitter

Pawilon Polski to interaktywna wystawa skierowana do uczestników Światowych Dni Młodzieży. Jego celem jest pokazanie zwiedzającym, że Polska trwale wpisuje się w historię cywilizacji europejskiej i chrześcijańskiej, że jest to kraj dynamiczny, innowacyjny, atrakcyjny turystycznie i kulturowo, a Polacy to pracowity i gościnny naród.

Premier Beata Szydło podkreśliła, że polska historia łączy się z myślą technologiczną i polską kulturą. – Podczas Światowych Dni Młodzieży chcemy, żeby Polska zachwyciła świat, chcemy, żeby młodzi ludzie, którzy przyjeżdżali tutaj z całego świata, tutaj, do Krakowa, znaleźli chwilę czasu, przyszli do tego pawilonu, zobaczyli tę nowoczesną Polskę, żeby się nią zachwycili. A potem, kiedy wrócą do swoich krajów, żeby opowiadali o tym, że Polska to jest piękny kraj, że to jest piękne miejsce na ziemi, w którym łączy się historia, kultura i piękne wartości – dodała.

Pawilon składa się z czterech połączonych ze sobą sferycznych namiotów, wyprodukowanych przez firmę, która stworzyła scenografię do filmu Marsjanin. Wewnątrz czekają m.in.: kinowa podróż w trójwymiarze po historii Polski, wirtualny spacer po sztuce polskiego Średniowiecza, interaktywna huśtawka, z której można wysłać e-pocztówkę do znajomych, a także najnowsze technologie, jak polskie drony, łaziki marsjańskie, roboty Proteus, czy aplikacje na smartfony i tablety, które pomagają w codziennym życiu oraz „ogród doświadczeń”.

Aby pokazać, że Polska zasługuje na miano wiodącego w Unii Europejskiej producenta żywności wysokiej jakości, uczestnicy Światowych Dni Młodzieży mogą przenieść się również na zaaranżowane w Pawilonie pole marchewek czy do sadu jabłoni.

Goście Pawilonu Polski mogą skorzystać też ze strefy relaksu przygotowanej wokół Pawilonu i wziąć udział w wydarzeniach kulturalnych, m.in. koncertach plenerowych.

Głównymi współorganizatorami projektu są Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Rozwoju, Narodowe Centrum Kultury, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Organizacja Turystyczna, Agencja Rynku Rolnego oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która jest koordynatorem i wykonawcą projektu.

Pawilon Polski powstał głównie dzięki wsparciu partnerów strategicznych, którymi są: Grupa Azoty, Enea, Energa, KGHM, Grupa Lotos, Totalizator Sportowy, PGNiG, PKO Bank Polski, PZU oraz PKP S.A., PKP Intercity, PKP Cargo i PKP Polskie Linie Kolejowe.

Pawilon Polski w Krakowie jest otwarty codziennie od 25-31 lipca w godz. 9:00-22:00.