Alstom i Hynamics, spółka zależna grupy EDF zajmująca się wodorem, podpisały umowę partnerską w celu optymalizacji tankowania wodorem pociągów pasażerskich. Współpraca ta przyspieszy rozwój pociągów napędzanych wodorem i skróci czas potrzebny na ich tankowanie.
Zespoły Alstom i Hynamics prowadzą już wspólne prace w zakresie modelowania, obliczeń i symulacji. Prace te, mobilizujące w szczególności umiejętności i zasoby "EDF Lab", będą następnie testowane od 2022 roku na platformie testowej elektrolizera w "EDF Lab Les Renardières", jednym z trzech ośrodków badawczo-rozwojowych Électricité de France w Écuelles (Seine-et-Marne). Stacja produkcji wodoru, sprężarka o ciśnieniu do 450 barów i kilka regałów magazynowych zostaną użyte w celu odtworzenia obwodów napełniania w rzeczywistych rozmiarach i oceny zachowania urządzeń w optymalnych warunkach obserwacji.
Ostatecznie celem jest określenie międzynarodowej normy tankowania, która umożliwi ograniczenie unieruchomienia pociągów napędzanych wodorem podczas tankowania, co stanowi poważny problem zarówno dla przedsiębiorstw kolejowych, jak i dla pasażerów, przy jednoczesnym przestrzeganiu obowiązujących przepisów i zasad bezpieczeństwa.
- Partnerstwo to umożliwi nam optymalizację infrastruktury dystrybucji wodoru oraz taboru udostępnianego operatorom. Jest to projekt, który stwarza wiele możliwości dla dekarbonizacji transportu i rozwoju zrównoważonej mobilności - podkreślają oba zespoły.