Škoda Transportation zakończyła produkcję dziesięciu składów pociągów InterJet dla Kolei Czeskich. Ostatni dziesiąty wyprodukowany pociąg wyjechał z fabryki spółki zależnej Škoda Vagonky. Škoda wyprodukowała tę serię w konsorcjum z firmą Siemens.
"Ostatni skład pociągu InterJet opuścił produkcję i obecnie przechodzi testy końcowe przed przekazaniem go klientowi. Odbędzie się to na przełomie marca i kwietnia - powiedział rzecznik Škoda Transportation Jan Švehla. Koleje Czeskie liczą że na ostatni zestaw na trasie Praga - Ústí nad Labem - Cheb.
Według ČD, spośród dostarczonych do tej pory pociągów, trzy są eksploatowane na linii Ex6 Západní expres (Praga - Pilzno - Cheb), gdzie pokrywają sto procent zdolności przewozowej, a cztery obsługują północną linię R15 Krušnohor (Praga - Ústí nad Labem - Cheb), gdzie InterJety stanowią dwie trzecie wszystkich eksploatowanych pociągów.
České dráhy zamówiły 50 nowych wagonów, które są zestawiane w pięciu do dziesięciu składach od konsorcjum Siemens/Škoda pod koniec czerwca 2018 r. Wartość wagonów, które są oparte na platformie Siemens Viaggio Comfort (znanej jako railjet), zgodnie z umową wynosi 3 miliardy koron.
W kwietniu ubiegłego roku to samo konsorcjum otrzymało od ČD nowy kontrakt na dostawę do 180 wagonów o prędkości 230 km/h. Koleje Czeskie już nadały im nazwę: ComfortJet. Produkcja ma się rozpocząć w tym półroczu, a pierwsze wagony mają zostać dostarczone w 2024 r. Wartość umowy ramowej wynosi prawie 12,5 mld koron czeskich.